ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בוקר כואב

הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי ואלכסנדר לובנוב נרצחו בשבי חמאס

צה״ל ושב״כ איתרו והשיבו את גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס״ר אורי דנינו הי"ד | הנרצחים נחטפו ממסיבת הנובה ברעים כשהם בחיים ונרצחו לאחרונה בשבי חמאס. הנשיא ביידן: "שלא תהיה טעות, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים שלהם"

הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי ואלכסנדר לובנוב נרצחו בשבי חמאס
פעילות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

צה״ל ושב״כ איתרו והשיבו אמש ממנהרה תת קרקעית במרחב רפיח, את גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס״ר אורי דנינו הי"ד לשטח ישראל. הם נחטפו בשבעה באוקטובר, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה.

מצה"ל נמסר: לאחר הליך זיהוי שנעשה על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל והרבנות הצבאית; צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות. צה״ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו. 

צה"ל וכוחות הביטחון פועלים בכל המאמצים להשיב את כל החטופות והחטופים מהר ככל הניתן.

תת-אלוף דניאל הגרי הוסיף בהצהרה הבוקר: "הם נרצחו באכזריות זמן קצר לפני שהגענו אליהם. הם נחטפו חיים. הם אותרו במנהרה תת-קרקעית, במרחק קילומטר מאיפה שנמצא פרחאן קאדי. לא ידענו על מיקומם המדויק, פעלנו בזהירות יתרה לאחר איתור פרחאן בסמוך. לא ניתן לתאר במילים את מה שעובר על החטופים מאז ה-7.10. הבשורה הזו מטלטלת את כולנו".

משפחתו של גולדברג-פולין מסרה: "בלב שבור, המשפחה הרוסה להכריז על מות הבן והאח האהוב". משפחתה של עדן ירושלמי פרסמה: "בצער גדול אנחנו מודיעים על הירצחה בשבי החמאס".

אחיו של אורי, יצחק דנינו, כתב באינסטגרם: "ברוך דיין האמת אהוב שלי, מצטער אחי שלא הצלחתי לעשות הכל ובזמן, אני אחיה עם זה לנצח. אני יודע שתשמור עליי מלמעלה שפשופי, ולא מאמין שבכלל מסוגל לדבר עליך ככה".

עיריית אשקלון פרסמה: "מודיעים בצער רב על הירצחו של אלכס לובנוב ז״ל, תושב העיר, בשבי החמאס. לובנוב ז״ל, נחטף מהמסיבה ברעים בשבעה באוקטובר, בעת ששהה במקום כמנהל בר וגופתו חולצה ע״י כוחות צה״ל במהלך סוף השבוע האחרון, לצד חמש גופות נוספות של חטופים. הוא הותיר אחריו אישה, מיכל, ושני ילדים, אחד מהם נולד כשאלכס בשבי ואותו כלל לא הכיר, זוג הורים ואח".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם הודעת תנחומים כואבת על מותו של פולין שמחזיק באזרחות אמריקאית: "אני שבור וזועם. הרש היה בין האזרחים התמימים שהותקפו באכזריות בזמן שהשתתף בפסטיבל מוזיקה לשלום בישראל ב-7 באוקטובר. הוא איבד את ידו כשהוא עוזר לחברים וזרים במהלך הטבח האכזרי של חמאס. הוא בדיוק חגג את יום הולדתו ה-23. הוא תכנן לטייל בעולם. למדתי להכיר את הוריו, ג׳ון ורייצ׳ל. הם היו אמיצים, חכמים, ונחושים, אפילו כשהם עוברים את הבלתי נתפס. הם היו אמיצים למען בנם ולמען כל בני הערובה שהוחזקו בתנאים בלתי נסבלים".

עוד אמר ביידן: "אני מעריץ אותם ומתאבל עמם בעומק שלא ניתן להביע במילים. אני יודע שכל האמריקאים יתפללו עבורם הלילה, כמו שאני וג׳יל נתפלל. עבדתי ללא לאות כדי להביא את הרש האהוב שלהם בשלום אליהם, ואני שבור לב מהחדשות על מותו. זה טרגי ובלתי נסבל. אין ספק, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו. ואנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון להשגת עסקה לשחרור שאר בני החטופים".

סגנית הנשיא קמלה האריס אמרה: "חמאס הוא ארגון טרור מרושע. עם הרציחות האלה, לחמאס יש על הידיים אפילו יותר דם אמריקני. חייבים לחסל את האיום שחמאס מטיל על עם ישראל והאזרחים האמריקנים בישראל, חמאס לא יכול לשלוט בעזה".

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן אמר: "הרש גולדברג-פולין הוא גיבור אמריקאי שייזכר בטוב ליבו וחוסר האנוכיות שלו. ליבנו נשבר על ג'ון, רייצ'ל וכל משפחתם, כמו גם על שאר המשפחות שגילו היום שיקיריהם לא יחזרו הביתה. יהי זכרם לברכה. רצח בני הערובה האלה רק מאשרת עוד יותר את העובדה של האכזריות של חמאס. צריך לשחרר את כל החטופים מיד. נמשיך לעבוד עם שותפינו באזור כדי להבטיח הסכם ללא דיחוי שישחרר את החטופים הנותרים".

לאחר הודעת צה"ל, מטה המשפחות להחזרת החטופים הכריז אמש: "נתניהו הפקיר את החטופים זו כעת עובדה. החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך, אנו עוצרים את המדינה".

הבוקר פורסם מטעם המטה: "משפחות החטופים קוראות לכלל הציבור להגיע להפגנת ענק, לעצירה מוחלטת של המדינה ולקריאה לביצוע של עסקה לשחרור החטופים עכשיו. אזרחי המדינה יצטרפו אל משפחות החטופים למנוע את המשך הפקרת החטופים על ידי הקבינט שאיבד לחלוטין את הדרך הערכית והמוסרית ומעדיף אינטרסים פוליטיים על פני הצלת חיי החטופות והחטופים והשבת החללים והנרצחים לקבורה בארצם".

מנגד יו"ר פורום גבורה יהושע שני מסר בתגובה לכך: "מהיום הראשון תקפתם את הממשלה כאילו היא מחזיקה בחטופים וחיזקתם בכך את חמאס. עם כל הכאב אין לאף אחד זכות להרעיד את המדינה!".

הרש גולדברג-פולין אורי דנינו עדן ירושלמי הנשיא ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}