ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
גויס לצבא

הטרגדיה של הרב: אימץ ילד יתום, שנהרג במלחמה עם רוסיה

הרב ראובן אסמן, מרבני אוקראינה, אימץ ילד יתום בן 10.5 בשנת 2002. שמו היה אנטון סמבורסקי, הרב ואשתו העניקו לו את השם מתתיהו. הוא התחתן, ושבוע לאחר לידת הבת, הוא גויס לצבא. הוא נהרג בחודש שעבר בקרבות עם הרוסים

הטרגדיה של הרב: אימץ ילד יתום, שנהרג במלחמה עם רוסיה
אנטון מתתיהו סמבורסקי כילד צילום: באדיבות המצלם

הרב משה ראובן אסמן, רב בית הכנסת ברודסקי בקייב, ומרבני אוקראינה, פרסם פוסט מרגש ברשתות החברתיות על מקרה טראגי שאירע לו לרעייתו.

"בשבוע שעבר חל יום הזיכרון לחללי צבא אוקראינה. מאז תחילת המלחמה הנוראה הזו, כמעט כל אוקראיני איבד אדם אהוב, או מכיר מישהו שנפצע" כתב הרב.

"אני רוצה לשתף אתכם בכאב האישי שלי. בשנת 2002, אשתי ואני אימצנו ילד בן 10.5 שהיה יתום. שמו היה אנטון סמבורסקי, אבל נתנו לו את השם העברי מתתיהו, לכבוד המנהיג ההרואי במרד המכבים נגד האימפריה הרומית שפלשה לפני יותר מ-2,200 שנה - האירועים שהיוו את הבסיס לחג החנוכה" כתב.

הרב המשיך: "מתתיהו התגורר במשפחתנו כ-10 שנים, וכשהתבגר החליט לעבור לגור לבד. הוא התחתן ונולדה לו בת במאי השנה. אבל שבוע לאחר לידת הבת, הוא גויס לצבא. לאחר קורס מהיר, החייל הצעיר נשלח מיד לחזית".

באדיבות המצלםהחייל אנטון מתתיהו סמבורסקיצילום: באדיבות המצלם

הרב סיפר כי הפעם האחרונה שהיה בקשר עם מתתיהו החייל היה ב-17 ביולי. ב-24 ביולי הוא נהרג במהלך הקרבות, אשתו קיבלה אישור רשמי מצבא אוקראינה.

הרס כתב לסיום: "ביום הזיכרון לחללי אוקראינה, אני מתפלל עבור כל הגיבורים שמסרו את נפשם למען חופש אדמתם. האומץ וההקרבה העצמית שלהם לעולם לא יישכחו. תהילה נצחית לגיבורים שנלחמו עבור ארץ המולדת שלהם".

באדיבות המצלםאנטון מתתיהו סמבורסקי כילדצילום: באדיבות המצלם

אנטון מתתיהו סמבורסקי מלחמת אוקראינה רוסיה הרב אסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}