י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
למרות המאמצים

ישראל לא הצליחה לעצור את הזרמת הנשק לחיזבאללה

מומחי ביטחון אומרים כי ייתכן שישראל תצטרך להחליט להרחיב את הפעולות בסוריה כדי לשבש את אספקת הנשק האיראנית. המשטר בדמשק ואיראן, בוחרים שלא להגיב צבאית לתקיפות של צה"ל בשטח סוריה

ישראל לא הצליחה לעצור את הזרמת הנשק לחיזבאללה
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

מאז תחילת המלחמה הגבירה ישראל את התקפותיה על יעדי טרור בסוריה, לרבות חיסולים ממוקדים ותקיפות אוויריות על מחסני דלק ומחסני נשק. למרות המאמצים הללו, ישראל לא הצליחה להאט את ההחזקות הצבאית של חיזבאללה, כך לפי דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', או את ביצורו לאורך גבול לבנון עם ישראל.

לפי העיתון, זוהי עדות לכך שאיראן ממשיכה לנצל ממשלות חלשות כמו סוריה, כצינור למשלוח נשק שלה. גורמים ישראלים בכירים אמרו לעיתון כי כדי להגביל את ההשלכות של התקיפות הישראליות, צה"ל לא לקח אחריות על חלק מהן, במיוחד כאשר פעילי חיזבאללה חוסלו.

לדבריהם, המשטר הסורי, שנחלש מהשנים הארוכות של מלחמת אזרחים, החליט שלא להגיב צבאית  גם דמשק וגם איראן הפחיתו מהנזק שנגרם. סוריה נרתעה מלהצטרף ללחימה והיא עסוקה במלחמתה נגד הכורדים ודאעש.

אבל כמה מומחי ביטחון ישראלים אמרו לעיתון, שישראל תצטרך בסופו של דבר להחליט אם להרחיב את המערכה שלה בסוריה כדי לשבש את זרימת הנשק לחיזבאללה בצורה יעילה יותר. "סוריה היא חלק מהציר האיראני ורוב הנשק של חיזבאללה מועבר דרכה".

וול סטריט ג'ורנל חיזבאללה לבנון איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}