י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מדיניות חדשה

דיווח: האריס שוקלת להטיל הגבלות על הסיוע הביטחוני לישראל

מקורבים לקמלה האריס, אמרו כי היא שוקלת להטיל הגבלות על חלק מהסיוע הביטחוני לישראל כחלק מתהליך בחינה מקיף של מדיניות ארה"ב כלפי ישראל. המטרה לבחון "מה עובד ומה לא"

דיווח: האריס שוקלת להטיל הגבלות על הסיוע הביטחוני לישראל
השר גלנט והגנרל האמריקאי קורילה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מקורבים לסגנית הנשיא והמועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, קמלה האריס, מסרו ל'וושינגטון פוסט' כי היא שוקלת את האפשרות להטיל הגבלות על חלק מהסיוע הביטחוני לישראל. כחלק מתהליך בחינה מקיף של מדיניות ארה"ב כלפי ישראל, שאותו היא מתכוונת להוביל אם תיבחר לנשיאות, במטרה לבחון "מה עובד ומה לא".

על פי הדיווח, האריס תמשיך את קווי המדיניות של ביידן בכל הנוגע למלחמת רוסיה-אוקראינה, לחיזוק הבריתות הבינלאומיות. עם זאת, היא עשויה לחולל שינוי משמעותי במדיניות התמיכה הביטחונית של ארה”ב בישראל.

“ישנן עדויות רבות לכך שממשל האריס יאמץ גישה חדשה כלפי המזרח התיכון, מתוך הכרה בצורך לקדם את הקמתה של מדינה פלסטינית" אמר איבו דרגלר, שגריר ארה”ב לשעבר בנאט"ו שעבד לצד האריס במשך עשרות שנים, "ביידן אמנם הביע תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית, אך עשה מעט מאוד למען קידומה, בעוד שהאריס נחושה לפעול באופן אקטיבי בנושא".

בלשכת האריס הגיבו כי לא יתייחסו למדיניות העתידית שלה אם תיבחר לנשיאות. דין ליברמן, יועצה לביטחון לאומי של האריס אמר: "לא נדון בשאלות מדיניות היפותטיות. סגנית הנשיא של ארצות הברית עומדת מאחורי מדיניות ממשל ביידן-האריס. סגנית הנשיא הבהירה כי תמיד תבטיח שלישראל יהיה כל הדרוש לה כדי להגן על עצמה מפני איראן וארגוני הטרור הנתמכים על ידה".

 

ארצות הברית קמלה האריס מלחמת חרבות ברזל מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}