י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
במהלך דיון הקבינט

הרמטכ"ל בהתייחסות למצוד אחר סינוואר: "אין נקודה ברורה על ציר הזמן"

הרמטכ"ל הרצי הלוי הביע במהלך דיון הקבינט את תמיכתו בעסקה לשחרור החטופים | ראש המוסד יצא נגד ההחלטה בעניין ציר פילדלפי: "אין בהצבעה הזאת כרגע היגיון"

הרמטכ"ל בהתייחסות למצוד אחר סינוואר: "אין נקודה ברורה על ציר הזמן"
הרצי הלוי, דדי ברנע, רונן בר צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במהלך דיון הקבינט המדיני-ביטחוני בנושא ציר פילדלפי ראשי מערכת הביטחון קראו לדרג המדיני לפעול למען עסקה לשחרור החטופים, ויצאו נגד ההחלטה שהתקבלה בעניין ההחזקה בציר - כך דווח ב"חדשות 12". 

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר במהלך הדיון: "אפשר להחליט שמחכים שסינוואר ישנה את דעתו או שנחסל אותו. אנחנו עובדים קשה כדי שזה יקרה, אבל לשתי ההתפתחויות הללו אין כרגע נקודה ברורה על ציר הזמן".

ראש המוסד ברנע המשיך את דבריו וטען: "אין בהצבעה הזאת כרגע היגיון. ממילא המשא ומתן מתמקד כרגע במנגנון העסקה ולא בציר פילדלפי".

גורמי הביטחון המשיכו והבהירו לשרים בדיון: "ברור לכולם, ואם זה לא ברור זה צריך להיות ברור - שאלמנט הזמן הוא דרמטי. אף אחד פה לא עושה מו"מ בוואקום. כל יום שעובר - מסכן את חיי החטופים. קחו את זה בחשבון בקבלת ההחלטות שלכם".

כזכור, הקבינט-המדיני ביטחוני אישר שלשום כי צה"ל יישאר בציר פילדלפי במסגרת המתווה לשחרור חטופים. שרים בקבינט אמרו בדיון שההחלטה מקרבת את האפשרות לעסקה, מפני שהיא מבהירה לחמאס שהוא ייצטרך להתפשר בעניין ציר פילדלפי, כפי שארגון הטרור התפשר בעניין דרישתו לסיום המלחמה.

הרצי הלוי הקבינט המדיני בטחוני ציר פילדלפי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}