י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
גל מעצרים בחו"ל

ישראלים שוחררו מהכלא באירופה בערבות וברחו

זינוק בישראלים שנעצרים בחו"ל על ידי האינטרפול, מבלי לדעת שמעליהם מרחף צו מעצר. בצרפת, בלארוס, רוסיה, ארה"ב וגרמניה, יותר מ-13 חשודים נעצרו לאחרונה. מתוך הישראלים שנעצרו בגלל צווי מעצר של האינטרפול חלקם הצליחו להשתחרר בערבות

ישראלים שוחררו מהכלא באירופה בערבות וברחו
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בשבועות האחרונים נעצרו בחו"ל יותר מ-13 ישראלים בעקבות בקשות של האינטרפול להסגירם למדינות שונות. לפחות חמישה מקרים שבהם נעצרו ישראלים ביוון בגין בקשות מעצר לצרפת, בלארוס, רוסיה, ארה"ב וגרמניה. ישראלים נוספים נעצרו בגלל צווים של האינטרפול בקפריסין ובמונטנגרו.

חלק גדול מבקשות ההסגרה מבוססות על חשדות לעבירות הונאה שהתבצעו לכאורה בצרפת, פולין, גרמניה וארה"ב. חלק אחר מהבקשות מבוסס על חשדות כי המבוקשים להסגרה ביצעו עבירות כלכליות בצרפת, בעיקר הונאות והלבנת הון בקשר לגניבת מע"מ. 

על פי הדיווח של איתמר אייכנר באתר Ynet, שני אזרחים ישראלים נעצרו בקפריסין בשל עבירות שקשורות לרכישת ופיתוח נדל"ן בחלק הטורקי של קפריסין. בצרפת נעצרו ארבעה אזרחים ישראלים בגלל צווי מעצר שהוצאו נגדם בגין הברחות גת, הישראלים שוחררו מהכלא בערבות וברחו ולכן נעצרו אחר כך באירופה בגלל צווי מעצר. 

מתוך 13 הישראלים שנעצרו בגלל צווי מעצר של האינטרפול חלקם הצליחו להשתחרר בערבות עד אשר יחליט בית המשפט המחוזי אם להיעתר לבקשות ההסגרה. אחרים נותרו במעצר וחלקם אף התלוננו על תנאים קשים בכלא והתעמרות מצד עצירים ערבים וטורקים שכלואים לצידם.

עוד דווח, כי רוב העצורים מתנגדים להסגרתם ומנהלים מאבק משפטי כדי לסכל את ההסגרה. ברוב המקרים בתי משפט דוחים את הערעורים ומסגירים את הישראלים, בעיקר למדינות החברות באיחוד האירופי.

 

מעצר צו מעצר בינלאומי אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}