י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עקורים נודדים

בלבנון מתלוננים: "ישנים על הרצפה, לא קיבלנו מזרן מחיזבאללה"

תושב לבנוני שהתראיין לכלי תקשורת מקומי בימים האחרונים, סיפר כי הוא ומשפחתו "ישנו יותר מחודש על הרצפה, לא קיבלנו מזרן או משהו מחיזבאללה". מספר העקורים בדרום לבנון, נכון ל-23 באוגוסט, עומד על 112 אלף

בלבנון מתלוננים: "ישנים על הרצפה, לא קיבלנו מזרן מחיזבאללה"
אילוסטרציה צילום: Atia Mohammed/Flash90

כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי העקורים מעיירות ומכפרי הדרום נאלצים "להתחיל מאפס". חיזבאללה כפה עליהם עקירה, אך כעת הם לא מקבלים סיוע בסיסי כדי להתקיים. בנאומו האחרון אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, כי "המדינה יכולה לנוח עכשיו". הדבר הביא אמנם לחזרה של אזרחים לדאחייה של ביירות, אך לרבים מתושבי דרום לבנון אין לאן לחזור, וחילופי האש באזור כפרי ועיירות הגבול עדיין נמשכים. 

רבים מתושבי הדרום מבקרים את התמיכה של חיזבאללה בעזה. לדבריהם, התמיכה לא מסייעת כלל לפלסטינים ברצועה ופוגעת בסופו של דבר בלבנון. תושב לבנוני שהתראיין לאחד לכלי תקשורת מקומי בימים האחרונים, סיפר כי הוא ומשפחתו "ישנו יותר מחודש על הרצפה, לא קיבלנו מזרן או משהו מחיזבאללה", כך דווח ב-Ynet.

על פי הדיווח, מספר העקורים בדרום לבנון, נכון ל-23 באוגוסט, ולפי פרסום אחרון של משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, עומד על 112 אלף.

סוהא אל-קאדרי, שנעקרה עם משפחתה מכפר שובא לצידון אמרה לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד": "לבית שנעקרנו אליו אין רהיטים. אנחנו זקוקים לדברים נוספים, יש לנו רק מזרן אחד, גז ומעט בגדים שהצלחנו לקחת איתנו. החיים שלנו לא כפי שהיו בעבר, אפילו מזג האוויר כאן שונה. יש לי שלושה ילדים והוצאות גבוהות".

העיתון ציטט עקורה נוספת, אום מוחמד. "המצב קשה כי בעלי לא עובד וההוצאות כאן גבוהות מאלה שבכפר שלנו. אנחנו יודעים שהבית של השכנים שלנו נהרס, אבל לא יודעים דבר לגבי הבית שלנו ולא יכולים להגיע לבדוק אותו. אנחנו ישנים כאן על הרצפה. אנחנו מקווים שהמלחמה תסתיים כדי שנוכל לחזור לבית שלנו".

היא הוסיפה: "אני רוצה לשלוח את הילדים לבית הספר, בשנה שעברה הם למדו מרחוק. מכרתי את החתול כדי להשיג כסף ואולי איאלץ למכור את החתול השני כדי שאוכל לרכוש עבור הילדים שלי ציוד לבית הספר".

 

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}