י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הדרך לעסקה מתארכת

ההתעקשות של ישראל, המחלוקת המרכזית והמבוי הסתום בשיחות עם חמאס

מקורות בחמאס אומרים כי לא הייתה התקדמות בשיחות העקיפות בין ישראל לחמאס בדוחא וכי ציר פילדלפי הוא המחלוקת המרכזית. בחמאס אומרים: "אם הצבא יישאר בציר זה, ובעומק הזה בעיר רפיח, זה יסגור את המו"מ"

ההתעקשות של ישראל, המחלוקת המרכזית והמבוי הסתום בשיחות עם חמאס
הרמטכ"ל בציר פילדלפי צילום: דובר צה"ל

העיתון א-שרק דיווח מפי מקורות בחמאס, כי המשא ומתן בין ארגון הטרור לבין ישראל בבירת קטאר "לא השיג שום התקדמות או פריצת דרך" באף אחד מהנושאים הבולטים.

לטענת הגורמים בחמאס, ישראל מתעקשת על חמש נקודות תצפית לאורך ציר פילדלפי, בעומק של 400-300 מטרים בלב שכונות העיר רפיח, דבר שבחמאס לא מוכנים להסכים. גורמים מצרים אישרו לעיתון שגם מצרים מתנגדת לנוכחות ישראלית בציר פילדלפי על גבול מצרים.

בחמאס אמרו: "ציר פילדלפי הוא נושא המשא ומתן המרכזי בינינו לבין ישראל. אם הצבא יישאר בציר זה, ובעומק הזה בעיר רפיח, זה יסגור את המו"מ".

על פי הדיווח באתר ווינט: גורמים המעורים בפרטי המשא-ומתן הגיבו לטענת הגורמים בחמאס ואמרו: "אין חדש בתדרוכים אלה. גורמים בחמאס הגיבו כך פעמים רבות, כולל בנושא אי-סיום המלחמה. הדבר נועד לעודד גורמים ישראליים להמשיך להפעיל לחץ על הממשלה לנטוש עמדות יסוד החשובות לביטחון ישראל. חמאס היה ונותר המכשול לעסקה, שישראל מוכנה ללכת כברת דרך ארוכה להגשימה. זאת במטרה להחזיר את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד".

הגורמים בחמאס הוסיפו כי ההצבעה בקבינט על הישארות צה"ל בציר פילדלפי, פירושה "סגירה מוחלטת של הדלת למשא ומתן". אחד מהם הוסיף: "ציר פילדלפי הוא נושא המשא ומתן המרכזי בינינו לבין ישראל. אם הצבא יישאר בציר זה, ובעומק הזה בעיר רפיח, זה יסגור את המו"מ". 

בלשכת ראש הממשלה הגיבו: האמירות והתדרוכים לגבי ״פיצוץ עסקה״ אינם דבר חדש. חמאס הגיב כך פעמים רבות, כולל בנושא אי-סיום המלחמה. הדבר נועד לעודד גורמים ישראליים להמשיך להפעיל לחץ על הממשלה לנטוש עמדות יסוד החשובות לביטחון ישראל. חמאס היה ונותר המכשול לעסקה, שישראל מוכנה ללכת כברת דרך ארוכה להגשימה. זאת במטרה להחזיר את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד".

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}