י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עידן חדש בברזיל

צעד דרמטי: מי שייתפס גולש ברשת החברתית X, ייקנס בסכום עתק

בית המשפט העליון של ברזיל חסם אתמול את הגישה לרשת החברתית X במדינה | בנוסף לחסימה, הוטל קנס כבד של כ-9,000 דולר ליום על כל אזרח שינסה לעקוף את האיסור באמצעות VPN או אמצעים אחרים

צעד דרמטי: מי שייתפס גולש ברשת החברתית X, ייקנס בסכום עתק
אילוסטרציה צילום: unsplash

בצעד דרמטי ומפתיע, בית המשפט העליון של ברזיל חסם אתמול (שישי) את הגישה לרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) במדינה. ההחלטה התקבלה בעקבות סירובו של אילון מאסק, הבעלים של X, להיענות לצו בית המשפט לחסום חשבונות.

בנוסף לחסימה, הוטל קנס כבד של כ-9,000 דולר ליום על כל אזרח שינסה לעקוף את האיסור באמצעות שימוש ב-VPN או אמצעים אחרים. בית המשפט אף הגדיל לעשות כשהקפיא נכסים מקומיים של סטארלינק, שירות באינטרנט הלווייני של מאסק, במטרה לגבות קנסות בסך 3 מיליון דולר שהוטלו על X.

בהצהרה בעמוד הגלובלי של X, נכתב: "אנחנו בהחלט לא דורשים של מדינות אחרות יהיו ביטוי חוקי חופש כמו בארצות הברית". כמו כן, מאסק הגיב בתגובה חריפה: "חופש הביטוי הוא אבן היסוד של הדמוקרטיה ושופט-דמה (פסאודו-שופט) בלתי נבחר בברזיל הורס אותו ממניעים פוליטיים".

העימות המתוקשר בין מאסק לבית המשפט הברזילאי מתפתח כבר חודשים ארוכים, כשברקע מחלוקת סביב חופש הביטוי והפצת מידע כוזב. מאסק טוען כי בית המשפט מנסה לצנזר את X, בעוד הפעילות בברזיל מתעקשות כי הן פועלות לשמירה על הסדר הציבורי.

המתח בין הצדדים הגיע לשיאו מוקדם יותר החודש, כאשר מאסק הודיע ​​על סגירת משרדי X בברזיל בעקבות מה שהוא כינה "איומים במעצר" מצד נשיא בית המשפט הפדרלי העליון במדינה, אלכסנדרה מוראס. מאסק טען כי השופט דרש ציות לצווי צנזורה שכללו חסימת חשבון של ארבעה אנשים, דרישה ש-X סירבה לה.

ב-X האשימו את דה מוראס בפעולות "שאינן עולות בקנה אחת עם ממשל דמוקרטי", וקראו לציבור הברזילאי "לבחור - דמוקרטיה או אלכסנדר דה מוראס". כרגע נראה כי העימות בין מאסק לברזיל רחוק מלהסתיים, והשלכותיו על עתיד חופש הביטוי במדינה נשארות ברורות.

טוויטר אילון מאסק ברזיל קנס כספי איקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}