ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אחרי החילוץ

פרחאן קאדי משחזר: "החיילים נתנו לי מים, משקפי שמש וחיבוק"

פרחאן קאדי שחולץ השבוע על ידי כוחות צה"ל משבי החמאס, שיחזר את רגעי המפגש עם הלוחמים: "כבר כשפגשתי את חיילי צה"ל אמרתי להם: 'תבדקו אם יש פה עוד ישראלים'"

פרחאן קאדי משחזר: "החיילים נתנו לי מים, משקפי שמש וחיבוק"
חילוץ פרחאן אל-קאדי צילום: דובר צה"ל

פרחאן קאדי שחולץ בשבוע שעבר משבי החמאס על ידי כוחות צה"ל, שיחזר בריאיון ל"ווינט" מהכפר הבדואי כרכור שבו הוא מתגורר את רגעי המפגש עם הלוחמים - וקרא לראש הממשלה לפעול להחזרת שאר אלו שבשבי. 

"אני מקווה שכל משפחה תזכה לחיבוק שקיבלתי מעם ישראל ושכל אחד יזכה לחזור לחיבוק של אבא ואימא. משפחה זה משפחה, כאב זה כאב. אני רוצה להודות לעם ישראל שחיבק אותי ולחיילי צה"ל שסיכנו את החיים שלהם כדי להוציא אותי וממשיכים בזה גם עכשיו. אנחנו שותים פה קפה והם מסכנים את החיים שלהם. הזמנתי לפה את ראש הממשלה, את אבו יאיר, כדי להגיד לו קודם כל להוציא את האנשים. חבל על כל דקה שהם שם", אמר. 

עוד הוסיף: "כבר כשפגשתי את חיילי צה"ל אמרתי להם: 'תבדקו אם יש פה עוד ישראלים'. אני כבר חזרתי למשפחה שלי, אבל אני לא מרגיש שלם כי אני יודע שיש עוד אנשים שעוברים את הסבל שאני עברתי. מתחילים להוריד את התמונה שלי מרשימות החטופים ואני מקווה שנזכה להוריד את התמונות של כולם. אנשים סובלים שם. זה לא שווה את זה".

את התקופה הראשונה בשבי העביר פרחאן עם אריה זלמנוביץ' הי"ד בן ה-86 שנחטף מקיבוץ ניר עוז ובהמשך מת בשבי: "זלמן נפטר אצלי. ישבנו ביחד בחדר חודש וחצי ודיברנו על מה הוא רוצה לעשות אחרי שנשתחרר. סיפרתי לבן שלו בועז שביום שהוא נפטר הוא הספיק להיפרד מכולם. התקרבתי אליו, והוא אומר שלום לקיבוץ, שלום לחברים, שלום לנכדה שאהב. בחצות הוא נפטר".

על חיילי צה"ל ששחררו אותו הוא מספר: "הם נתנו לי משקפי שמש, מים וחיבוק. כל אחד מהם חיבק אותי. הם אמרו לי להתקשר למשפחה, אבל אמרתי להם שיחכו עם זה. התקשרתי רק כשהייתי בדרך לסורוקה".

פרחאן אלקאדי צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}