י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הדו"ח חשף

אוניברסיטת קולומביה התעלמה מאנטישמיות נגד סטודנטים יהודים

תלונות על הטרדות, איומים ואלימות כלפי סטודנטים יהודים וישראלים בקמפוס זכו להתעלמות. חלקן היו אלימות פיזית - ואף הפנו את המתלוננים לייעוץ פסיכולוגי. סטודנטית שהציבה מזוזה על פתח חדר המעונות שלה, הוטרדה על ידי אנטישמים

אוניברסיטת קולומביה התעלמה מאנטישמיות נגד סטודנטים יהודים
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

דוח רשמי של אוניברסיטת קולומביה מותח ביקורת פומבית חריפה על המוסד האקדמי על כך שלא התמודד עם אנטישמיות נגד סטודנטים ישראלים ויהודים בקמפוס.

מתוארים מקרים של מאות סטודנטים שזכו לאיומים, נרדפו, הוטרדו, הותקפו וגם ספגו יריקות בפנים בשנת הלימודים האחרונה. הוא גם מתאר כיצד אנשי סגל רבים סירבו להאמין לתלונות הרבות, וחלק אף שלחו את הסטודנטים שהתלוננו על אנטישמיות לייעוץ פסיכולוגי במקום לפעול כדי לעצור את התופעה, וניסו ״למזער את חששותיהם״, נכתב בדוח, כך דיווח דניאל אדלסון באתר ווינט.

על פי הדיווח, סטודנטית אחת, שהציבה מזוזה על פתח חדר המעונות שלה, הוטרדה על ידי סטודנטים שדפקו על דלתה מדי לילה ודרשו ממנה להסביר את מעשיה של ישראל. היא נאלצה לעבור מהמעונות, נכתב בדוח.

במקרה נוסף, סטודנט ישראלי שתלה כרזות עם תמונות החטופים בקמפוס הותקף ולאחר התקרית הוגשה נגדו תלונת שווא. בעקבות התלונות הוא הודח מהלימודים.

פרופסור אמר לסטודנטית ששירתה במילואים בצה״ל שהיא משרתת ב"צבא של רוצחים”. איש סגל נוסף הציע שלא לאפשר ליוצאי צבא ישראלים ללמוד בקמפוס.

במקרה אחר, סטודנטים ישראלים התלוננו כי הפרופסור שלהם לספרות אנגלית העביר את השיעור שלו אל תוך מאהל המחאה הפרו-פלסטיני בקמפוס כאות הזדהות.

צוות המשימה המליץ בדוח להרחיב את ההגדרה לאנטישמיות, כך שתכלול למעשה גם אפליה נגד ציונות או כל "עידוד אלימות נגד יהודים או ישראלים; הדרה או אפליה על בסיס זהות או מוצא יהודי או קשרים עם ישראל".

 

אנטישמיות אוניברסיטת קולומביה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}