ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הרמטכ"ל ביקר בג'נין

נמשך המבצע לפירוק הטרור ביו"ש: 30 חוסלו, עשרות מטענים הושמדו

מאות לוחמים משתתפים בפעילות לפירוק תשתיות, חשיפת מטענים וחיסול מחבלים. קרוב ל-30 מחבלים חוסלו עד כה במבצע שהחל לפני ארבעה ימים ומתמקד במחנה הפליטים ג'נין. הרמטכ״ל בג׳נין: "מפרקים את הטרור שיוצא ממחנות הפליטים ביהודה ושומרון"

נמשך המבצע לפירוק הטרור ביו"ש: 30 חוסלו, עשרות מטענים הושמדו
הפעילות בג'נין צילום: דובר צה"ל

צה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים במבצע הענק לסיכול טרור ביהודה ושומרון, שכבר הוגדר כמבצע הגדול ביותר ביו"ש מאז חומת מגן. מאות לוחמים משתתפים בפעילות לפירוק תשתיות, חשיפת מטענים וחיסול מחבלים. קרוב ל-30 מחבלים חוסלו עד כה במבצע שהחל לפני ארבעה ימים ומתמקד במחנה הפליטים ג'נין, אך גם במוקדי טרור מרכזיים כמו נור א-שמס בטול כרם ומקומות נוספים בבקעה. עשרות מטענים הושמדו. 

עם צאת השבת נמסר מדובר צה"ל, כי הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, יצא כעת מביקור והערכת מצב בג׳נין מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יקי דולף ומפקדים נוספים, ופגש את הלוחמים המשתתפים במבצע לסיכול הטרור במרחב. 

דובר צה"להרמטכ"ל הרצי הלוי בג'נין יחד עם אלוף בלוט, המאו"ג והמח"טצילום: דובר צה"ל

״אתמול בלילה היה פיגוע של שני רכבי תופת, יצאו מאזור חברון לאזור גוש עציון. תסתכלו על הפיגוע הזה, מה שאתם עושים כאן, הכניסה לתוך מחנות הפליטים זה בדיוק הרעיון שהמחבלים לא יוכלו להטעין את חומר הנפץ על רכב התופת ולצאת ולעשות פיגוע ביישוב, על כוחות צה״ל או בכל מקום אחר. מפה הרעיון ההתקפי הזה של ללכת ולהיכנס לטרור למקומות שבהם הוא בונה את יכולות החבלה, זה דבר מאוד חשוב", אמר הרמטכ"ל הלוי בהערכת המצב. 

הרמטכ"ל הרצוי הלוי בג'נין צילום: דובר צה"ל
 

לדבריו: "אין לנו שום כוונה לתת לטרור באיו"ש להרים את הראש, ולכן היוזמה לעבור עיר עיר, מחנה פליטים מחנה פליטים, עם מודיעין מצוין, עם יכולות מבצעיות טובות מאוד, עם מעטפת מודיעינית אווירית חזקה מאוד, ובעיקר עם לוחמים ומפקדים ערכיים ונחושים מאוד. אני רואה בדיוק את הדבקות במשימה, אנחנו בדרך הזו נגן על אזרחי ישראל, בדיוק ככה״.

"ב-48 שעות האחרונות נלחמה חטיבת כפיר במחנה הפליטים נור א-שמס שבטולכרם, כנגד מחבלים, מטענים ותשתיות טרור", אמר מפקד פלגה בסיירת חרוב, רס"ן רועי, "במהלך המבצע הושמדו מעבדות מטענים, מעבדות אמל"ח ומחבלים רבים".

"סיירת חרוב וחטיבת כפיר ימשיכו להילחם במחנה הפליטים נור א-שמס, בכל איו"ש ובכל גזרה שבה נצטרך, ותמשיך להגן על הבית", הוסיף.

לפי צה"ל, עד כה חוסלו בג'נין 14 מחבלים והושמדו עשרות מטענים.

המבצע בצפון השומרון מגיע בצל החשש מהסלמה בגזרת איו"ש – חשש שניכר גם באזורים אחרים בגזרה, כשהלילה סוכלו בחסדי שמים שני פיגועים עם מכוניות תופת בגוש עציון.

גורמי ביטחון אומרים כי מטרת פיקוד המרכז היא להגיע להחרמת 2,000 כלי נשק השנה ממחבלים בשומרון. בצה"ל מזהים ניסיונות לעורר מבחוץ את איו"ש ולהפוך אותה לזירה פעילה יותר, כשברקע ניסיונות ההברחה של נשק וכסף לאזור על ידי חמאס ואיראן.

מג'נין פורסמו היום בתקשורת הבינלאומית תמונות ועדויות של פלסטינים שברחו מבתיהם בעקבות הקרבות בעיר. ליאן, נערה שנאלצה לעזוב את האזור, סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס: "פתאום שמענו 'כוחות מיוחדים! כוחות מיוחדים!', אז הלכנו למטבח. אבל הירי חדר, והלכנו לסלון, והירי חדר גם לשם. הלכנו לחדר השינה והירי עדיין נמשך, לא ידענו לאן ללכת, הכדורים עפו בכל מקום ואיש לא מגן עלינו". 

הפלסטינים טוענים בדיווחים שלהם כי כוחות הביטחון "אילצו" משפחות שלמות לפנות את בתיהן ממחנה הפליטים בג'נין. נטען כי תנועה "מסיבית" של עקורים החלה למעשה מאמש, במיוחד מהשכונה המזרחית בג'נין, שבה מתרכזות לכאורה הפעולות הצבאיות. צה"ל פיזר היום כרוזים בג'נין עם המסר" "כשתחזרו לבתים שלכם תחזרו למקום יותר בטוח, אל תרשו לפושעים להשתלט לכם על העתיד – העתיד שלכם בידיים שלכם", נכתב.

צה"ל ג'נין יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}