י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קיבלו 1000 אירו

עשרות אפגנים עבריינים גורשו מגרמניה - חזרה למולדתם

עשרות אפגנים גורשו חזרה לאפגניסטן מנמל תעופה במזרח גרמניה. זהו הגירוש הראשון של אפגנים מאז השתלטות הטליבאן על השלטון בקאבול ב-2021. כל אחד מהם קיבל גם אלף אירו

עשרות אפגנים עבריינים גורשו מגרמניה - חזרה למולדתם
לוחמי טליבאן באפגניסטן צילום: צילום מסך

טיסת גירוש לאפגניסטן יצאה מנמל התעופה לייפציג/האלה בגרמניה , כך מסר היום משרד הפנים של מדינת סקסוניה. זהו הגירוש הראשון של אפגנים חזרה לארצם מאז תפס הטליבאן את השלטון בקאבול באוגוסט 2021.

"אלה היו אזרחים אפגנים, כולם עבריינים מורשעים שלא הייתה להם זכות להישאר בגרמניה ואשר הוצאו נגדם צווי גירוש", אמר דובר הממשלה, סטפן הבשטיי, בהצהרה. הוא הוסיף: "האינטרסים הביטחוניים של גרמניה גוברים על האינטרס לשמירת ביטחונם של פושעים מסוכנים".

מטוס צ'רטר של קטאר איירווייס ובו 28 עבריינים אפגניים שהובאו ממדינות שונות בגרמניה המריא מלייפציג, העיר הגדולה ביותר במזרח מדינת סקסוניה, לקאבול בשעה 6:56 הבוקר (שעון מקומי). משרד הפנים הפדרלי של גרמניה ארגן את המבצע. כל אחד מהם קיבל גם אלף אירו.

ממשלת גרמניה מסרה בהצהרה כי היא מודה ל"שותפים אזוריים מרכזיים" על הסיוע. הממשלה מסרה כי גירושים נוספים נמצאים בתהליכים.

לפי מגזין החדשות הגרמני "דר שפיגל", טיסת הגירוש הייתה אחרי חודשיים של משא ומתן חשאי עם המתווכת קטאר. לגרמניה אין יחסים דיפלומטיים עם משטר הטליבאן באפגניסטן. משא ומתן ישיר עם הטליבאן, שחלק ממנהיגיו נתונים תחת סנקציות בינלאומיות, נתפס כבעייתי.

גרמניה הפסיקה להחזיר עבריינים לאפגניסטן עקב חששות לזכויות אדם לאחר השתלטות הטליבאן ב-2021. אך המהלך התרחש שבוע אחרי שמחבל מהגר סורי דקר למוות שלושה בני אדם בעיר זולינגן. תכנון הגירוש החל כבר אחרי הפיגוע במנהיים במאי, שבו מהגר אפגני רצח שוטר גרמני בדקירות סכין.

 

טאליבאן אפגניסטן גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}