י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חילול השם

הפילוג בסאטמר: האדמו"ר עלה לפקוד את ציון רבי יואליש ונבלם

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שהגיע לפקוד את ציון דודו האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר ביום ההילולא, נבלם על ידי מאות מחסידי אחיו האדמו"ר מהר"א מסאטמר, בכניסה לבין העלמין. האדמו"ר הורה לשוב לאכסניה ולא להתעמת. המשטרה סגרה את בית החיים

הפילוג בסאטמר: האדמו"ר עלה לפקוד את ציון רבי יואליש ונבלם
המהומות בציון צילום: צילומסף

בחצרות סאטמר מציינים היום (שישי) את יום ההילולא של מייסד החסידות, האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל. אחיינו, הרבי מהרי"י מסאטמר הגיע לשהות בעיירה קריית יואל לרגל ההילולא, ואת סעודת ההילולא ערך בהשתתפות אלפים בביהכנ"ס החדש של האדמו"ר בחסידות.

לאחר הסעודה עלה האדמו"ר לפקוד את ציון האדמו"ר בבית העלמין בקריית יואל, הנמצא בשליטה של קהילת האדמו"ר מהר"א מסאטמר שמרכזה בעיירה. כשהגיעה השיירה לציון היא נבלמה בדרכה על ידי מכונית שהועמדה במקום וסביבה התקהלו מאות מחסידי חצר המהר"א, כשחלקם הגדול בחורי הישיבה של החסידות.

המהומות בסאטמר מבט מהרחפן צילום: באדיבות המצלם
 
ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האדמו"ר הורה לנהגו לוותר על הפנייה שנחסמה, ולהמשיך ישר בנסיעה על מנת לשוב לאכסניה. זמן קצר לאחר מכן הוקפצו למקום כוחות משטרה מקומיים וסגרו את המתחם כשהם מוציאים ממנו עשרות פוקדים.

גורם המצוי בפרטים מספר ל'בחדרי חרדים', כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה בין היתר התקדמות בניית בית הכנסת החדש של חצר מהרי"י בעיירה (מרכז חצר המהר"א) וסעודת ההילולא שנערכה במבנה הגדול בהשתתפות אלפי חסידים. בית המדרש החדש נבנה תוך שבועיים במהירות שיא.

באדיבות המצלםביהמ"ד של חסידי מהרי"י מסאטמר שנבנה תוך שבועייםצילום: באדיבות המצלם

"הצמיחה של קהילה אחת קשה לבליעה עבור הקהילה השניה ועשוי להוביל להלהטת רוחות, וזה מה שקרה", מסר אותו גורם.

בחסידות סאטמר טרם התייחסו רשמית לאירוע.

חסידות סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}