י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פרטים חדשים

מטרת חיזבאללה במתקפה: לרוקן את מחסניות הטילים המיירטים של ההגנה האווירית

המטרה המרכזית שסימן חיזבאללה במתקפה בה פתח ביום ראשון היא לרוקן את מחסניות הטילים המיירטים של מערך ההגנה האווירית | הערכה במערך: במלחמה עם ארגון הטרור יותקפו קודם האתרים שלנו וניאלץ לתעדף אזורי הגנה

מטרת חיזבאללה במתקפה: לרוקן את מחסניות הטילים המיירטים של ההגנה האווירית
יירוט טילים צילום: שאטרסטוק

בחיל האוויר מעריכים שחיזבאללה ניסה במתקפה המאסיבית על ישראל ביום ראשון לפנות בוקר להתמקד במטרה אחת מרכזית: ריקון מחסניות הטילים המיירטים של מערך ההגנה האווירית, כך דווח ב"ווינט". 

מהתחקורים עולה כי פעולות חיזבאללה בבוקר יום ראשון היו חריגות ביותר: המטחים היו צפופים מאוד - כ-40-30 רקטות תקניות וגדולות. מיד לאחר מכן שוגרו באופן סימולטני, נחילים של כטב"מי נפץ. 

גורם במערך ההגנה האווירית הסביר בשיחה עם ynet: "רצועת עזה היא פלטה, ולכן קל יותר לזהות ממנה שיגורים ברגע שהם עולים לאוויר, ובהתאם לייצר התרעה ולהפעיל אזעקה תוך שניות. בגליל זה שונה".

לצד זאת אמר הגורם בהתייחסו לבוקר המתקפה: "ידענו שזה יהיה חייב להיות משולב ואונליין. מטוסי קרב נכנסו מיד ליירט את מה שכיפת ברזל לא הצליחה, ואם הם לא הצליחו, היה ניסיון נוסף של כיפת ברזל".

"היו לא מעט דילמות בזמן אמת והחלטות מורכבות שלקחנו", הוסיף הגורם, "הבוקר הזה לימד אותנו שנוכל להתמודד עם איומי חיזבאללה, אויב חכם שעוד לא הראה את כל יכולותיו, אבל שנהיה חייבים גם לתקוף ולא רק להגן, ושבמלחמה ניאלץ לבחור אזורי הגנה". 

יחד עם זאת, בחיל האוויר מבהירים: "המשימה המרכזית שלנו תהיה לספק התרעה לתושבים, והמשמעת שלהם להיות במרחבים המוגנים תהיה חשובה מאי-פעם. לחיזבאללה יש עוד יכולות שהוא פיתח מאז 2006, וגם לנו יש עוד כלים שעוד לא השתמשנו בהם".

חיל האוויר חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}