י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אנדרטת השואה בברלין הושחתה בכתובות גרפיטי פרו פלסטיני

אנדרטת השואה בברלין הושחתה בכתובות גרפיטי אנטישמיים פרו-פלסטינים. האנדרטה 'גוש נשים', מנציחה נשים לא-יהודיות שהפגינו נגד הנאצים, הושחתה עם המילים 'יהודים מבצעים רצח עם', 'שחררו את פלסטין' ודגל פלסטין

אנדרטת השואה בברלין הושחתה בכתובות גרפיטי פרו פלסטיני
אילוסטרציה צילום: pixabay

אנדרטת זיכרון לשואה בברלין הושחתה בכתובות גרפיטי פרו-פלסטיניות ואנטישמיות, כך מסרה המשטרה המקומית.

כתובות הגרפיטי שרוססו על האנדרטה "יהודים מבצעים רצח עם" באנגלית. והמילים "לשחרר את פלסטין", בליווי תמונה של דגל פלסטין, מדריך טיולים מקומי גילה את הוונדליזם, כך לפי התקשורת הגרמנית.

נועה ספיר מארגנת סיורים בעיר ומטיילת בקביעות ברוזנשטראסה עם הקבוצות שלה שם ממוקמת האנדרטה סיפרה לאתר Juedische Allgemeine כי האנדרטה עדיין הייתה נקיה ביום שני, היא אמרה כי ביום רביעי אחר הצהריים היא גילתה את הכתובת הענקית: "יהודים מבצעים רצח עם" - "יהודים מבצעים רצח עם" נכתב על הפסלבצבעי חום-אדום. האנטישמים ריססו על הקרקע מולו דגל פלסטין ו"שחררו את פלסטין".

"אני מניחה כי הגרפיטי חייב להיות טרי יחסית, כי בעצם מתקיימים שם סיורים כל יום", אמרה ספיר.

הבניין ברוזנשטראסה שיכן בעבר את לשכת הרווחה של הקהילה היהודית. לצדו היה בית הכנסת העתיק ביותר של ברלין במשך מאות שנים, ששימש עד 1942 ונהרס כליל במלחמת העולם השנייה.

משטרת ברלין כינתה את הגרפיטי "אנטישמי", והקונגרס היהודי האירופי גינה אותו. יותר מ-100 נשים השתתפו בהפגנות, שנמשכו שבוע עד ששוחררו כ-2,000 הגברים. ההפגנה ברוזנשטראסה הייתה ההפגנה היחידה מול השלטונות הנאציים למען יהודים בגרמניה בזמן מלחמה, כך על פי המוזיאון האמריקני להנצחת השואה. הגברים נעצרו פעם נוספת ולאחר מכן גורשו למחנות עבודה.

אושוויץ ברלין גרמניה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}