י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בריאיון ראשון כמועמדת

האריס: "צריכים להשיג עסקה. המלחמה חייבת להסתיים"

סגנית הנשיא קמלה האריס התראיינה ל-CNN והתייחסה בין היתר למלחמה של ישראל בחמאס: "כמו שאמרתי אחרי 7 באוקטובר אומר גם היום - לישראל יש זכות להגן על עצמה"

האריס: "צריכים להשיג עסקה. המלחמה חייבת להסתיים"
לוחמי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

בריאיון ראשון מאז נבחרה כמועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, התייחס סגנית הנשיא קמלה האריס ששוחחה עם רשת CNN למלחמה בעזה - ואמרה כי יש להגיע להסכם הפסקת אש. 

האריס אמרה: "שיהיה ברור, באופן חד-משמעי ובלתי מתפשר, תמיד אתמוך בישראל ואהיה מחויבת לזכותה להגן על עצמה, זה לא ישתנה, בוודאי אחרי 7 באוקטובר. 1,200 בני אדם נטבחו... אבל אנחנו חייבים לסיים את המלחמה עכשיו וחייבים להשיג עסקה שתוביל לשחרור החטופים עכשיו".

לצד זאת אמרה: "כמו שאמרתי אחרי 7 באוקטובר אומר גם היום - לישראל יש זכות להגן על עצמה. הרבה יותר מדי פלשתינים חפים מפשע נהרגו. המלחמה הזו חייבת להסתיים. חייבים להשיג עסקה שתשחרר את החטופים ותשיג הפסקת אש. חייבים להשיג עסקה. עסקה היא הדבר הנכון לעשות כדי לסיים את המלחמה הזו. צריך את פתרון שתי המדינות בו ישראל בטוחה ולפלשתינים יש כבוד וחופש".

האריס סיפרה בריאיון על שיחת הטלפון עם ביידן בה בישר לה על פרישתו: "הייתי באמצע להרכיב פזאל כשביידן סיפר לי על החלטתו. שאלתי אותו אם הוא בטוח והוא אמר שכן. הוא הבהיר שהוא עומד לתמוך בי. המחשבה הראשונה שלי הייתה עליו, לא עלי".

כשנשאלה על תוכניותיה ליום הראשון בתפקיד הנשיאה, אם תיבחר, השיבה: ״קודם כל, בעדיפות עליונה שלי, זה לחזק את המעמד ביניים. התוכנית שלי ״מדיניות כלכלה עם הזדמנויות״ תוריד את יוקר המחייה ותתמוך בעסקים בינוניים ובמשפחות שיוכלו לקנות מוצרי יסוד״.

בעניין ההגירה אמרה כי "הממשל שלנו עבד עם חברי הקונגרס על נושא ההגירה והגבול הדרומי, וקידם חוק דו-מפלגתי, אבל טראמפ חשב שזה לא יעזור לו פוליטית אז הוא אמר לחבריו בקונגרס אל תתמכו וחיסל את החוק".

קמלה האריס מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}