י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
שמונה תמכו

הקבינט הצביע: נשארים בציר פילדלפי; גלנט התנגד, בן גביר נמנע

בצוות המשא ומתן סבורים כי השארת הכוחות בגבול מצרים תהווה מכשול לעסקה. בהצבעה גלנט התנגד, בן גביר נמנע ושמונה תמכו. השרים עודכנו: רוב החטופים המתים נרצחו בחצי השנה הראשונה, ולא בחודשים האחרונים

הקבינט הצביע: נשארים בציר פילדלפי; גלנט התנגד, בן גביר נמנע
פירים ומשגרים שאותרו על ציר פילדלפי צילום: דובר צה"ל

הקבינט-המדיני ביטחוני אישר הלילה כי צה"ל יישאר בציר פילדלפי במסגרת המתווה לשחרור חטופים. בצוות המשא ומתן סבורים שההתעקשות על המשך הנוכחות בגבול מצרים עלולה למנוע עסקה מול חמאס.

שרים בקבינט אמרו בדיון שההחלטה מקרבת את האפשרות לעסקה, מפני שהיא מבהירה לחמאס שהוא ייצטרך להתפשר בעניין ציר פילדלפי, כפי שארגון הטרור התפשר בעניין דרישתו לסיום המלחמה.

לפי גורמים שנכחו בדיון הקבינט המדיני ביטחוני מפות ההישארות של כוחות צה"ל בציר שורטטו על ידי הצבא, ואומצו על ידי ארצות הברית כחלק ממתווה החזרת החטופים.

ההחלטה בקבינט עברה ברוב של שמונה קולות. שר הביטחון יואב גלנט התנגד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמנע. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון כי אסון 7 באוקטובר התאפשר כתוצאה מכך שציר פילדלפי לא היה בשליטת ישראל.

ראש הממשלה ושרים בקבינט הזכירו כי לפני ההתנתקות טענו גורמי ביטחון כי "יידעו להתמודד עם הרקטה הראשונה, וזה לא קרה לאחר שחמאס החל להמטיר אש לעבר ישראל". הם גם ציינו כי אחרי הנסיגה מלבנון אמרו במערכת הביטחון "נדע להתמודד עם הנסיגה מלבנון. גם הערכות אלה התבדו".

בדיון הלילה נמסר לשרים כי מבדיקה ראשונית של גורמי מקצוע, רוב החטופים המתים נרצחו בחצי השנה הראשונה, ולא בחודשים האחרונים. 

 

לבנון מלחמת חרבות ברזל חמאס ציר פילדלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}