י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לא נדע יום ושעה

76 יום לפני הטבח: ההתרעה הדרמטית שמסר ראש השב"כ לנתניהו

על רקע ההצבעה על ביטול עילת הסבירות, פגש בר את נתניהו והציג לו התרעה למלחמה - בלי לנקוב תאריך ומבלי להתייחס לזירה העזתית. אמש פורסם כי שב"כ העביר לנתניהו ימים לפני הטבח מסמכים שטוענים כי פניו של ארגון חמאס להסדרה

76 יום לפני הטבח: ההתרעה הדרמטית שמסר ראש השב"כ לנתניהו
נתניהו עם ראש השב"כ רונן בר צילום: לע"מ

אחרי הפרסום אמש (חמישי) של עמית סגל אודות מסמכים שהעביר שב"כ לראש הממשלה נתניהו ימים לפני שבעה באוקטובר ובהם נאמר כי פני חמאס וסינוואר להסדרה, הבוקר מפרסם העיתונאי נדב איל את גרסת ראש השב"כ רונן בר, לפיה הוא מסר לראש הממשלה התרעה למלחמה 76 ימים לפני השבעה באוקטובר.

לפי הפרסום של איל, ערב ההצבעה בכנסת על עילת הסבירות ביולי 2023, שוחח בר עם נתניהו ואמר לו: אני מוסר לך כאן היום התרעה למלחמה. לא יודע לתת יום ושעה מדויקים. אך זו ההתרעה. 

באותם ימים החשש המרכזי במערכת הביטחון היה משני תרחישים: חיזבאללה מניע למלחמה בצפון והגדה מצטרפת, או הפוך ‑ הגדה מתפוצצת באינתיפאדה שלישית ושאר הזירות מצטרפות.

איל הדגיש כי בר, שאחראי על הזירה הפלסטינית ולא על הגזרה הצפונית או הציר השיעי, אמר התרעה למלחמה. לא לפשיטה ולא לפיגוע, וגם לא לאינתיפאדה.

בר קיבל את אישורו וברכתו של ראש הממשלה להיפגש עם יו"ר האופוזיציה. הוא אומר לו אותו הדבר. "אני נותן לך היום התרעה למלחמה. לא נדע יום ושעה שבה היא תפרוץ". 

לפיד שאל את בר אם דיווח על כך לנתניהו וזה השיב לו בחיוב.

אמש פורסם כי שני מסמכים סודיים של השב"כ שנשלחו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימים ספורים לפני טבח ה-7 באוקטובר חושפים את עומק הקונספציה בה היה שרוי הארגון. במסמכים, שנחשפו הערב ב"חדשות 12", מעריך השב"כ שאין פניו של החמאס להסלמה. 

מסמכים אלו שוגרו לראש הממשלה נתניהו ברקע התפרעויות עזתים על הגדר. באחד מהם נכתב: "חידוש ההבנות בין ישראל לחמאס של שקט ביטחוני תמורת הקלות יאפשר שימור של היציבות לזמן ממושך. חמאס ממשיך באסטרטגיה של סינוואר - קידום מטרות ארגון הטרור בלי להיקלע למערכה". 

עוד נכתב במסמכים אלו כי "פרק החיכוך האחרון הסתיים עבור חמאס באופן חיובי כי השיג הישגים כלכליים בלי להיגרר לעימות צבאי. יש לחתור למתווה שיכלול דיבידנדים משמעותיים לרצועה כדי לשמר את השקט". 

 

שב"כ רונן בר חמאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}