י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
טוויסט בעלילה

אין אפשרות לגרש את תוקפי הצעיר החרדי בשווייץ

השר השוויצרי, פיטר פייר, התייחס לתקיפת צעיר חרדי בן 19 בדאבוס על ידי שני צעירים אנטישמים מבקשי מקלט שבקשתם נדחתה. השניים ללא דרכון, וחשודים בפריצות לעסקים בדאבוס. הם שוחררו ממעצר על לדיון במצבם המורכב. כרגע אין אפשרות לגרשם

אין אפשרות לגרש את תוקפי הצעיר החרדי בשווייץ
משטרת שווייץ צילום: שאטרסטוק

פיטר פייר, שר המשפטים, הביטחון והבריאות, של קנטון גראובינדן, בה שוכנת עיר דאבוס, (הוא אכן שר של שלושת התיקים) נתן אמש הצהרה לתקשורת על תקיפת חרדי ביום שישי האחרון בדאבוס. שני התוקפים הם שני מבקשי מקלט שבקשתם נדחתה.

השניים שוחררו ממעצר, הפרקליטות לא ביקשה מעצר קדם משפט. מכיוון שלשני הגברים אין דרכון, לא ניתן כרגע לגרש אותם או לקחת אותם למעצר לצורך גירוש. 

השר אמר: "דבר אחד ברור, הם חייבים לעזוב את שוויץ, זה היה ברור כבר לפני התקרית בדאבוס. אבל זה לא אפשרי כרגע בלי ניירות, במיוחד שלא ברור מאיפה השניים מגיעים". השר פייר אמר לתקשורת בשוויץ כי "כרגע הגירוש מסובך".

לשאלה מדוע השניים אינם במעצר לצורך גירוש, השיב השר פייר: "לא ניתן להכניס אותם למעצר לצורך גירוש. זה לא אפשרי טכנית. זה החוק השוויצרי".

השניים גם אינם במעצר רגיל, מכיוון שהתנאים לכך אינם קיימים. לטענת השר, השניים רשאים לנוע רק באזור מסוים. אם לא יעשו זאת זאת, הם יעמוד לדין.

"יש לגרש את שני העבריינים בחזרה למדינות מוצאם", הדגיש השר פיטר פייר. "אנחנו לא סובלים שאנשים פה מעליבים אנשים אחרים, בין אם זה בגלל הדת שלהם, המראה שלהם או כל דבר אחר, יש לגנות את זה". עוד דווח, כי השניים הכחישו את התקיפה, אך בדיווח נטען כי ישנם תיעודים של התקרית בדאבוס. 

כזכור לפני שבוע צעיר חסידי בן 19 הותקף על ידי שני גברים בדאבוס: "הלכתי לאורך הרחוב כשלפתע הופיעו שני גברים משום מקום. הם הכו אותי בפנים, ירקו עלי וצעקו 'לשחרר את פלסטין' סיפר, השהיים המשיכו לרדוף אחריו כשהוא נמלט לכיוון המלון, הם נמלטו מיד כשהוא הגיע למלון, הם נעצרו יותר.

ביום רביעי מסר הקורבן את עדותו לפרקליטות בדאבוס. יונתן קרויטנר, מזכ"ל האגודה השוויצרית של הקהילות היהודיות (SIG), שוחח איתו מיד לאחר מתן העדות. הצעיר תיעד את כל האירוע ותיאר בפירוט כיצד נפגע בפניו, "העבריינים היו תוקפניים מאוד, רצו אחרי ולא נרתעו מעוברי אורח שמיהרו לסייע לו" אמר.

הם גם פגעו במכוניות חולפות, תייר מצרפת, החזיר לקורבן את הכיפה שנחטפה על ידי השניים. הצעיר סיפר כי השניים דיברו ערבית וצרפתית. הם הכחישו את הפשע, שזיהה אותם בזמן שהם נחקרו.

לאחר התשאול והעימות עם התוקפים בתחנת המשטרה, הקורבן חזר לאנגליה שם הוא מתגורר. העובדה ששני התוקפים היו מבקשי מקלט שיאלצו לעזוב את שוויץ בדרך זו או אחרת, הרגיעה אותו. הוא עזב את דאבוס במילים: "לפחות בשנה הבאה אוכל לבוא לכאן שוב ללא דאגות ולא צריך לחשוש שיארבו לי".

שוויץ אנטישמית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}