י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"זו מדיניות מסוכנת"

היועץ של טראמפ מאיים על בריטניה אם זו תפגע בישראל

רוברט אובריאן, ביטחוניסט ממחנה טראמפ, איים כי אם בריטניה תטיל אמברגו נשק על ישראל, הקונגרס האמריקני עלול להטיל עליה אמברגו גם כן: "היחסים המיוחדים ייפגעו, זו מדיניות מסוכנת" אמר

היועץ של טראמפ מאיים על בריטניה אם זו תפגע בישראל
מטוסי F35 צילום: דובר צה"ל

רוברט אובריאן, מי שהיה היועץ לביטחון לאומי האחרון של דונלד טראמפ בבית הלבן, הזהיר כי בריטניה תשלם מחיר אם תאסור מכירת נשק לישראל. כך דיווח הגרדיאן הבריטי.

אובריאן, אמר שבריטניה מסכנת את תפקידה העתידי בפרויקט מטוס ה-F-35, ומסתכנת גם באמברגו-נגד שיטיל עליה הקונגרס האמריקני. מטוסי ה-F-35, מיוצרים בחלקם על-ידי חברות נשק בריטיות ומשמשים את חיל האוויר הישראלי.

ממשלת הלייבור טרם החליטה אם להשעות רישיונות לייצוא נשק לישראל. גורמים קיצונים במפלגה דורשים מראש הממשלה להטיל אמברגו על ישראל.

אובריאן גם דחק בממשלת בריטניה לעשות כל שביכולתה כדי לסגור את החקירה של בית המשפט הפלילי הבינלאומי על ישראל, והאשים את הגוף - שבראשה עומד תובע בריטי, קארים חאן, בהיותה סלקטיבית ביותר לגבי המנהיגים שהיא בחרה להעמיד לדין.

אובריאן אמר שאם יוטל אמברגו נשק מצד בריטניה "יש שם פוטנציאל לקרע רציני, בין אם זה ממשל האריס או טראמפ, בין בריטניה לארה"ב והייתי נוהג בזהירות רבה".

הוא הוסיף: "ה-F-35 הוא פרויקט משותף והוא הולך להמשיך להגיע לישראל, לא משנה מה יש לטורקיה, בריטניה או כל מדינה אחרת לעשות איתו. יהיה מצב שבו בריטניה כבר לא תהיה שותפה בפרויקט F-35 או פלטפורמות מתקדמות אחרות בגלל אמברגו נשק מאוד לא מומלץ על ישראל".

"ההשלכות של אמברגו נשק על ישראל הן משהו שבריטניה באמת צריכה לחשוב עליו בתקופה שבה רוסיה וסין מהוות איום עצום למערב". הוא הוסיף: "הרבה היי-טק שעליו מסתמכת בריטניה מגיע ישירות או בעקיפין דרך ישראל".

F35 מלחמת חרבות ברזל אמברגו בריטניה דונלד טראמפ רוברט אובריאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}