י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ניסיון לצמצם הפסדים

החברה הישראלית בהודעה דרמטית: מאות עובדים יפוטרו

יצרנית מדפסות התלת-מימד הישראלית סטרטסיס דיווחה על ירידה בהכנסות לרבעון השני של 2024, לצד הפסד חשבונאי משמעותי. בתגובה, החברה הכריזה על קיצוץ של כ-15% מכוח האדם שלה, מהלך שצפוי להוביל לפיטורים של מאות עובדים בישראל ובעולם

החברה הישראלית בהודעה דרמטית: מאות עובדים יפוטרו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

יצרנית מדפסות התלת-מימד הישראלית, סטרטסיס (Stratasys), חשפה היום (ה') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2024, לצד הודעה דרמטית על קיצוץ של מאות עובדים בישראל ובעולם. מדובר במהלך שנועד להתמודד עם ירידה בהכנסות וניסיון לצמצם את ההפסדים שהחברה רשמה.

באתר geektime פורסם כי על פי הדוחות, סטרטסיס הכניסה ברבעון השני של 2024 כ-155 מיליון דולר, בהשוואה ל-160 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה – ירידה קלה אך משמעותית. בנוסף, החברה רשמה הפסד חשבונאי (GAAP) של 26 מיליון דולר, המהווה שיפור בהשוואה להפסד של 39 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023.

במטרה להתמודד עם התנאים הכלכליים המאתגרים, הודיע ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס, כי החברה תאלץ לקצץ כ-15% מכוח העבודה שלה, מהלך שצפוי להניב חיסכון של כ-40 מיליון דולר החל מהרבעון הראשון של 2025. החברה, שמרכז פעילותה נמצא בישראל ובארה"ב, מעסיקה כיום כ-2,000 עובדים, מתוכם כ-540 בישראל. במסגרת הקיצוצים, צפויים להיפרד מהחברה כ-300 עובדים, כאשר בין 50 ל-100 מהם יפוטרו בישראל.

בהתייחסו לתוצאות הרבעון והצעדים הצפויים, אמר ד"ר זייף: "כדי לשמור על מעמדנו המוביל בתעשייה, אנו ממשיכים לבחון ולהתאים את המודל העסקי שלנו לתנאי השוק המשתנים. אנו מאמינים שהמאמצים שלנו יאפשרו ללקוחותינו להתמודד ביעילות עם האתגרים הגדולים ביותר בתחום הייצור, ולקדם את אימוץ הטכנולוגיות שלנו. חשיבה מחדש זו חיונית להבטחת רווחיות בת-קיימא ולניצול ההזדמנויות כאשר התוצאות ישתפרו, תוך שמירה על ערך יוצא דופן לבעלי המניות."

סטרטסיס, שנמצאת בחזית תעשיית ההדפסה בתלת-מימד, ממשיכה לפעול בכיוונים שונים כדי להתמודד עם השינויים הדינמיים בשוק ולהישאר תחרותית בזירה הגלובלית.

פיטורי עובדים עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}