י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בישיבת הקבינט

ההתנגשות הצפויה בין בן גביר לבין ראש הממשלה

בן גביר מנסה לטרפד את החלטת הקבינט לאפשר ביקורי מחבלים בכלא | זו ההתנגשות הצפויה בינו לבין ראש הממשלה

ההתנגשות הצפויה בין בן גביר לבין ראש הממשלה
אסירים בכלא. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המטה לביטחון לאומי צפוי להציג הערב (חמישי) בישיבת הקבינט המדיני - ביטחוני מתווה לביקור של מחבלי הנוח'בה ומחבלים נוספים בבתי הכלא, על בסיס החלטה שקיבל בחודש אפריל - בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

כזכור, תחילת המלחמה בוטלו בהנחיית השר בן גביר כלל הביקורים אצל המחבלים בבתי הכלא, בהם ביקורי הצלב האדום. 

על פי המתווה שיציג המל"ל, ראש הממשלה ימנה חברי ועדה ציבורית שתורכב משופט ישראלי בדימוס, ומשקיפים זרים ממדינה זרה שיבקרו בכלא את מחבלי הנוח'בה, יבחנו את תנאי הכליאה שלהם, ויעבירו מידע למשפחות המחבלים אודותם. 

במל"ל ובמשרד ראש הממשלה לחוצים להציג ולאשר הערב את המתווה בישיבת הקבינט, על רקע החלטת בג"ץ להוציא צו על תנאי בעתירה שהוגשה לאפשר ביקורים של הצלב האדום את המחבלים בכלא, ועל רקע לחץ בינלאומי. 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהתנגד מלכתחילה להחלטת הקבינט כבר באפריל לאפשר את ביקורי המחבלים בכלא, צפוי להתנגד למתווה של המל"ל. הוא יתנגד לכך שמי שיקבע את הרכב חברי הועדה המבקרים בשב"ס יהיה ראש הממשלה, משום שהוא השר הממונה על שב"ס, ומכורח זאת רק הוא אמור לקבוע מי יבקר בשב"ס ומי לא.

בנוסף, השר בן גביר יתנגד לכך שככל שיאושרו ביקורים כאלו המבקרים יעבירו מידע כלשהו למשפחות המחבלים, ואף יתנגד למתן תוקף מעמדי כלשהו למבקרים. 

בסביבת השר בן גביר אומרים כי "עצם ההחלטה שקיבל ראש הממשלה באפריל לאפשר את הביקורים למחבלי נו'חבה בכלא, בזמן שחטופינו נמקים בשבי בעזה, היא חרפה כשלעצמה. גם מתווה המל"ל שמיישם את ההחלטה ההזויה והמקוממת הזו הוא חרפה - והשר בן גביר יתנגד אליו בכל תוקף".

בן גביר אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}