י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קיצוני איראני

גרמניה: ראש המרכז האסלאמי עומד בפני גירוש באופן מיידי

הרשויות בגרמניה הוציאו צו גירוש לראש המרכז האסלאמי בהמבורג לשעבר. לאחרונה הארגון בראשו עמד הוצא מחוץ לחוק, בשל תמיכה באידיאולוגיה קיצונית. אם לא יציית להוראה לעזוב, הוא יעמוד בפני עונש מאסר של עד שלוש שנים

גרמניה: ראש המרכז האסלאמי  עומד בפני גירוש באופן מיידי
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מוחמד האדי מופתה, לשעבר ראש המרכז האסלאמי בהמבורג (IZH), קיבל השבוע צו גירוש, חמישה שבועות לאחר שהרשויות בגרמניה הוציאו את הארגון מחוץ לחוק, כך מסרה דוברת משרד הפנים של המבורג לתקשורת המקומית.

משמעות הצו היא, שאיש הדת המוסלמי השיעי בן ה-57 ייאלץ לעזוב את גרמניה בתוך 14 יום או להיות מגורש למולדתו - איראן על חשבונו, אמרה. 

על מופתה נאסר גם להיכנס שוב לגרמניה או להישאר במדינה. אם לא יציית, הוא יעמוד בפני עונש מאסר של עד שלוש שנים.

הארגון שבראשו עמד משנת 2018 ועד לסגירתו ביולי, נחשב על ידי המודיעין הגרמני בשליטת איראן. בנוסף, המרכז קידם "אידיאולוגיה אסלאמיסטית-קיצונית וטוטליטרית בגרמניה", אמרה שרת הפנים הגרמנית ננסי פאסר בהצהרה שפרסמה.

"האידיאולוגיה האיסלאמיסטית הזו מתנגדת לכבוד האדם, לזכויות נשים, למערכת משפט עצמאית ולממשלה הדמוקרטית שלנו", אמרה, והדגישה עם זאת כי המהלך לא כוון נגד הדת האיסלאית.

עוד נמסר משרת הפנים, כי המרכז פעל כ"נציג של המנהיג העליון של המהפכה האסלאמית" והפיץ אידיאולוגיה זו ב"דרך אגרסיבית ומיליטנטית".

גרמניה מוסלמים צו גירוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}