י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בעקבות הפיגוע

נזכרה מאוחר מדי? בגרמניה מתחילים להבין שהמהגרים המוסלמים הם אסון למדינה

בעקבות הפיגוע בזולינגן, ממשלת גרמניה נוקטת בצעדים חדשים להבטחת ביטחון אזרחיה והחמרה בחוקי ההגירה והנשק

נזכרה מאוחר מדי? בגרמניה מתחילים להבין שהמהגרים המוסלמים הם אסון למדינה
גרמניה צילום: Pixabay

לאחר הפיגוע הקטלני בזולינגן ביום שישי, בו פליט סורי בן 26 דקר למוות שלושה בני אדם, מיהרו הקנצלר אולף שולץ ופוליטיקאים נוספים להכריז על שורת צעדים חדשים שנועדו להבטיח את ביטחונם של אזרחי גרמניה. ע"פ הדיווח בynet, היום (חמישי) החל השלטון ביישום ההבטחות, כשממשלת גרמניה הכריזה על החמרה ניכרת במדיניות ההגירה, הבקשות למקלט, וחוקי הנשק במדינה.

בין הצעדים החדשים שנכנסו לתוקף, נכללת אכיפה קפדנית של איסור נשיאת סכינים במקומות ציבוריים הומים כמו פסטיבלים, תערוכות, ותחרויות ספורט. רק בעלי מקצוע הזקוקים לסכינים לצורכי עבודתם יורשו לשאתם, והאיסור חל גם על אולרים וסכינים מתקפלות. בנוסף, הוחלט כי נשיאת סכינים שאורכן מעל ארבעה סנטימטרים תהיה אסורה בטרמינלים של אוטובוסים ורכבות, וכן באוטובוסים וברכבות עצמן.

כדי להבטיח את אכיפת התקנות הללו, תינתן לשירותי הביטחון בגרמניה סמכות לבצע חיפושים על אזרחים גם ללא חשד מבוסס, אלא על סמך חשד סביר בלבד.

שרת הפנים, ננסי פייזר, הודיעה על החמרות נוספות בתחום ההגירה. מאחר שהדוקר, עיסא אל ה', היה אמור להיות בבולגריה בהתאם לאמנת דבלין, הודיעה פייזר כי גרמניה תגביר את אכיפת שליחתם של מבקשי מקלט חזרה לארצות מוצאם באירופה. מרגע שארץ המוצא תסכים לקבלם, הם יפסיקו לקבל הטבות סוציאליות מגרמניה.

בנוסף לכך, הודיעה פייזר כי פליטים שיחזרו לבקר בארצות שמהן נמלטו ללא סיבה דחופה יאבדו את מעמדם כפליטים בגרמניה. עם זאת, היא הדגישה כי החוק לא יחול על פליטים מאוקראינה.

הצעדים החדשים הללו מהווים חלק ממאמציה של ממשלת גרמניה להתמודד עם האתגרים הביטחוניים והחברתיים הנובעים מהגירה והקצנה דתית במדינה, במיוחד לאור אירועי הטרור והמתיחות הגוברת מאז ה-7 באוקטובר.

גרמניה מהגרים מוסלמים פליטים פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}