י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נאט"ו מתחמשת

סלובקיה תרכוש שש מערכות הגנה אוויריות מישראל

נאט"ו מגבירה את ההגנה מול איומי רוסיה. סלובקיה מאשרת כי תרכוש מערכות הגנה אוויריות מישראל בסכום של 616 מיליון דולר, לאחר שהיא נתנה בעבר מערכת הגנה אווירית ישנה לאוקראינה

סלובקיה תרכוש שש מערכות הגנה אוויריות מישראל
מכ"ם מסוג MMR צילום: התעשייה האווירית

ממשלת סלובקיה אישרה תוכניות לרכישת שש מערכות הגנה אוויריות ניידות מישראל תמורת 616 מיליון דולר, כך נמסר באתר האינטרנט של ממשלת סלובקיה. המדינה חברה בנאט"ו וחייבת לחזק את ההגנה על המרחב האווירי שלה מפני איומי רוסיה.

הממשלה אישרה גם רכישה של יותר מ-1,300 רכבי שטח כבדים 6×6 ו-8×8 ברכישה משותפת עם צ'כיה, בעלות צפויה של 788 מיליון דולר, שיחליפו משאיות ישנות.

סלובקיה, ששכנתה אוקראינה נלחמה נגד פלישה רוסית מאז 2022, רוצה להגביר את יכולות ההגנה האווירית. ברויטרס דווח כי זה חלק ממאמצי נאט"ו לחזק את האגף המזרחי של הברית הצבאית. שר ההגנה רוברט קלינאק אמר כי "סדרי העדיפויות צריכים להיות ביכולות ההגנה, במיוחד ההגנה האווירית".

בחודש שעבר סלובקיה קיבלה שני מטוסי F16 מתוך 14 מטוסי קרב חדשים שקנתה. הממשלה הסלובקית לא ציינה בדיוק איזה מערכות היא תיקנה מישראל.

תחת הממשלה הקודמת, סלובקיה מסרה לאוקראינה את מערכת ההגנה האווירית המזדקנת שלה S-300, החלטה שזכתה לביקורת על ידי הממשלה הנוכחית, בגין החלשת יכולות ההגנה האווירית של המדינה.

הגנה אווירית סלובקיה מלחמת אוקראינה רוסיה נאט"ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}