י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שיחה נרחבת

הגר"י אייכנשטיין במתקפה חריפה: "הצבא הוא כור היתוך, קומוניסטים במיטבם"

בשיחה למגזין 'במה' יצא ראש הישיבה הגאון רבי יהושע אייכנשטיין בחריפות ואמר: "אלו שעובדים, אמנם אין להם פטור, אבל הם עלולים להתקלקל בצבא, צריך לדאוג לביטחון, זה נכון, אבל צריכים לדאוג לאלו שלומדים, ולאחרים משמר אזרחי יכול להיות דבר טוב, שהוא לא תחת הצבא"

הגר"י אייכנשטיין במתקפה חריפה: "הצבא הוא כור היתוך, קומוניסטים במיטבם"
הגר"י אייכנשטיין בשיחתו צילום: מגזין במה

הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, ראש ישיבת 'יד אהרן', המעורה בכל המגעים בעניין גיוס בני הישיבות, יוצא במתקפה חריפה ביותר נגד הצבא בשיחה נרחבת שהעניק השבוע למגזין 'במה', והוא אף מכנה את הצבא "קומוניסטים במיטבם".

במהלך השיחה הממושכת, התייחס ראש הישיבה לכל הנושאים הבוערים העומדים על סדר היום, החל מלימודי הליב"ה, הממ"ח ועד הדרכה מעשית לבני הישיבות לקראת זמן אלול, אולם במרכזה של השיחה תקף בחריפות רבה את המדינה והצבא בכל נושא הגיוס והוא אף העלה פיתרון אשר מקובל על מרן ראש הישיבה, הגרמ"ה הירש, בעניין אלו שאינם לומדים.

בדבריו למגזין 'במה' אמר ראש הישיבה: "אלו שתורתם אומנותם, הרי זה תפקידם, ללמוד, ואלו שעובדים, אמנם אין להם פטור, אבל הם עלולים להתקלקל בצבא, אבל הבעיה אינה רק העובדה שאין אוכל כשר, אין מניינים, יש בנות, אבל לא רק זה הבעיה, אלא שכל מציאות הצבא הוא לעשות 'כור היתוך'.

"הם חושבים שהמדינה היא דמוקרטית, אבל האמת היא שהמדינה הזו היא היפך הגמור של דמוקרטיה, המושג של שירות לאומי לבנות, לפי מיטב ידיעתי המקום היחיד בעולם שיש שירות לבנות הוא בצפון קוריאה, זה מושג קומוניסטי, משמעות המילה דמוקרטיה היא שלכל אחד יש את המקום שלו. לומר שאני צריך ללכת לצבא ולשנות אותי, כור היתוך, זה היפך הגמור של דמוקרטיה.

הם כל כך צבועים בגישה שלהם, וכי יש לכם זכות לומר לי לשנות את אורח חיי? באיזה זכות? זה קומוניסטים במיטבם! כל הרעיון הציוני להקים מדינה ולשנות את המהות של כולם זה קומוניסטי. כיצד אתם מבקשים לשנות את חיי, וכי מדינה נורמלית כזו בעולם?", תקף.

עוד הוסיף, ראש ישיבת יד אהרון כי "צריך לדאוג לביטחון, זה נכון, אבל צריכים לדאוג לאלו שלומדים, ולאחרים - משמר אזרחי יכול להיות דבר טוב, שהוא לא תחת הצבא, ואף מרן הגרמ"ה הירש שליט"א מסכים לזה".

המראיינים, הרב אליאב מילר ויחיאל סבר, שאלו את ראש הישיבה: כלומר, משמר אזרחי היה יכול להתאים לאלו שלומדים או רק לאלו שעובדים?

על כך השיב ראש הישיבה: "רק לאלו שעובדים. אלו שלומדים הרי הם חיל ד', זה תפקידם והם פטורים, אלו שעובדים ואין להם פטור אסור להם ללכת לצבא כי הוא מקלקל אותם, ולכן צריך שיהיה משהו שלא יקלקל. אמנם אנשי המדינה הולכים עם ראש בקיר, בלי לנסות להבין את מהות הדבר, ואתם מדברים כביכול בשם בטחון המדינה, אבל אינכם מדברים נכון, כי לא ילכו לצבא".

עוד אמר "צריכים לעשות משהו שיסדר משהו לאלו שעובדים בלי שיקלקל אותם, ומכיון שהצבא בנוי על ההיפך הגמור, הצבא בנוי רק על כפירה, רק על כוחי ועוצם ידי, אינם מאמינים בהשגחה פרטית, ואת זה אי אפשר לדבר איתם, אבל בענין הדמוקרטיה ניתן לדבר איתם.

מדוע פציפיסטים לא מדברים עליהם, אך אלו שחיים באמונתם אלפי שנים אותם תהפכו לפושעים?, שומו שמים! שוטים שבעולם!"

השיחה המלאה מתפרסמת השבוע במגזין 'במה'.

במהשער המגזיןצילום: במה

הרב אייכנשטיין יחיאל סבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}