י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הגורם השלילי ביותר"

אירלנד צפויה לתמוך בהצעה לסנקציות על בן גביר וסמוטריץ'

אירלנד צפויה לתמוך בסנקציות שמציע שר החוץ של האיחוד האירופי נגד השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. בישראל טוענים: "אירלנד מסתמנת כגורם השלילי ביותר באיחוד"

אירלנד צפויה לתמוך בהצעה לסנקציות על בן גביר וסמוטריץ'
בן גביר וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי שיתקיים היום (חמישי) צפוייה אירלנד לתמוך בהצעתו של שר החוץ היוצא של האיחוד האירופאי, ג'וזף בורל, הקוראת להטיל סנקציות על השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. 

בכירים בישראל אמרו בתגובה ל"ישראל היום" כי אירלנד "מסתמנת כגורם השלילי ביותר באיחוד כשהיא מטילה וטו על נוסחים חיובים כלפי ישראל - כולל בנושא חיסוני הפוליו".

הבוקר כתב שר החוץ כ"ץ לקראת מפגש שרי החוץ: "אנחנו פועלים כעת מול ידידינו באירופה למנוע בכינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי קבלת החלטות נגד ישראל, ביוזמת גורמים אנטי ישראלים. המסר שאנחנו מעבירים הוא ברור: במציאות שבה ישראל מתמודדת מול איומי איראן וארגוני הטרור הפרוקסים שלה - העולם החופשי חייב להתייצב לצד ישראל, ולא לפעול נגדה".

נזכיר כי הסיבה לרצונו של בורל להטיל סנקציות על השניים היא "דברי השנאה החוזרים ונשנים של שני השרים הישראלים". בישראל מעריכים כי אין להצעה היתכנות ממשית.

גורמים דיפלומטיים אמרו בהתייחסם לשרים כי "הם גורמים לישראל נזק כבד מאוד וחומר טוב לכל מי שמגיש נגדנו תביעות ומקדם יוזמות חרם וסנקציות".

ג'וזף בורל האיחוד האירופי איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}