י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תקף את רן ארז

סמוטריץ' מתייחס לראשונה לשביתה: "מפציר במורים - תפתחו את שנת הלימודים"

שר האוצר פנה למורים בישראל בבקשה שלא יממשו את האיום בשביתה: "אני מפציר בכם תפתחו את השנה. עם ישראל זקוק לזה, התלמידים שלכם זקוקים לזה, בטח עכשיו בתקופת המלחמה"

סמוטריץ' מתייחס לראשונה לשביתה: "מפציר במורים - תפתחו את שנת הלימודים"
סמוטריץ' בישיבת הסיעה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בסרטון שפירסם לראשונה לאיום על השבתת הלימודים בתיכונים - ופנה למורים בבקשה שלא יקחו חלק בשביתה המתוכננת. 

סמוטריץ' אמר בפנייה ישירה למורים: "אני קודם כל רוצה לומר על מה הוויכוח הוא לא: הוויכוח הוא לא על כסף! הוא לא על תוספות השכר שלכם מכיוון שאת זה סיכמנו כבר לפני שנה. אני זה שהתעקשתי על תוספת שכר של 2,000 שקלים לכל מורה ומורה במערכת החינוך, על תוספות שכר משמעותיות מאוד לבעלי התפקידים במערכת החינוך - למחנכים ומחנכות ורכזי שכבה. על תוספות שכר משמעותיות למנהלים. לא על זה הוויכוח!". 

עוד הוסיף השר: "הוויכוח הוא גם לא על כמה שקרים, כי שמעתי כמה שקרים כואבים. אחד מהם למשל זה שלקחנו את הכסף שיועד לכם - ונתנו אותו לחרדים. לא היה לא נברא! ובעיקר עצוב שמי שמתיימר להיות מורה או לייצג מורים מפיץ שקרים אנטישמיים כאלה שנועדו להיות חלק מאיזה קמפיין שנאה שמפצל את החברה הישראלית תוך כדי מלחמה. שמעתי עוד שקר כאילו אנחנו רוצים עובדי קבלן. עובדים בחוזים אישיים הם ממש לא עובדי קבלן. הם עובדי מערכת החינוך, עובדים מצטיינים בשכר גבוה יותר גבוה מהרגיל, הם רק לא עובדים של רן ארז". 

"ועכשיו בואו נדבר על מה כן הוויכוח: הויכוח על כוח ושליטה. רן ארז לא מבקש להגן עליכם המורים הטובים והמצטיינים כי אתכם אנחנו רוצים במערכת ולכם אנחנו רוצים לתת גם תוספות שכר משמעותיות. אבל יותר מזה, אנחנו רוצים לתת גמישות למנהלים באופן שיאפשר להם לתת שכר עודף למורים טובים ומצטיינים במערכת החינוך. רן ארז מתנגד לזה מכיוון שהוא רוצה לשמור על הכוח שלו". 

סמוטריץ' טען: "אנחנו רוצים לתת תוספות שכר, גם לכל המורים וגם לבעלי התפקידים, אנחנו רוצים לתת תוספת שכר למנהלים, אבל אנחנו גם רוצים לתת גמישות למנהלים כדי להיות יכולים לעודד מצוינות. אני מפציר בכם אל תשבתו! אל תפגעו בתלמידים, בטח לא בתקופת מלחמה וגם אל תפגעו בעצמכם. מכיוון שמי שישבות לא יקבל שכר. אתם תישארו בלי פרנסה תקופה מאוד ארוכה - וחבל!". 

לצד זאת הדגיש: "אני אתעקש על זה שכשיחתם הסכם הוא לא יכלול תשלום שכר בעד השביתה. מותר לכל ארגון עובדים להשבית את המשק, אבל הוא צריך לשאת בתוצאות - ולא לקבל שכר. אתם תצאו לשביתה מיותרת לחלוטין על כלום, בשעה שיש על המדף הסכם מצוין". 

השר אף תקף את רן ארז ואמר: "אם היינו בסכסוך עם כולם יתכן והבעיה היתה בנו, אבל אם אני מצליח לחתום הסכמים עם כולם ורק עם רן אנחנו לא מסתדרים, לא שר החינוך, לא אני, לא כל אנשי המקצוע במשרד החינוך - אז כנראה הבעיה היא בו".

רן ארז בצלאל סמוטריץ' יו''ר ארגון המורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}