י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מהדורת סוף הקיץ

לייבל'ה נערך לזמן אלול: אלו שתפסו נופש אחרון בחו"ל

והשבוע בלייבל'ה: הרבי מארה"ב שהתקשר לעסקן הגיוס והברכה של העו"ד, העסקנים שחילקו ארטיקים, ראש הישיבה שנסע באופן חריג באוטובוס לכותל, המפיק שחוגג 'בת נאכט', היכן נפש עורך העיתון? הפשלה של עיתון 'המודיע'

לייבל'ה נערך לזמן אלול: אלו שתפסו נופש אחרון בחו"ל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר שבוע נוסף של בין הזמנים והפעם בהיערכות לזמן אלול בשבוע הבא. לייבל'ה מבולבל מכל הקומזיצים של שלל ארגוני התרבות, אך מתנחם שלפחות יש פרנסה בימים טרופים אלו. אחרי שלייבל'ה חזר חולה אנוש מהנופש, הוא התיישב לכתוב את המדור שעמוס גם ככה למרות שבבין הזמנים אין באמת אייטמים. 

לייבל'ה שהציץ השבוע לשער יום שלישי של 'יתד נאמן' גילה כותרת בערבית, פרי עטו של אריה ארליך מ'משפחה' לפני מספר שנים, בטורו שעורר סערה. בשונה מיתד שלא הייתה התייחסות, לייבל'ה מיד הבין שיתד לא רצו להישאר מאחור לאחר שהלבנונים קראו לאנשי הפלג הירושלמי לבוא להתגורר אצלם, בשל האהדה הגדולה, בעיתון של הפלג של סלבודקה הבינו שהם חייבים גם משו בערבית לזכות קצת ליחס מהערבים. 

בשיחה בחדר קפה בישיבת בין הזמנים אצל האברכים הבין לייבל'ה בצורה חד משמעית כי הכותרת בערבית היא בעצם פרסום סמוי ל'בסדנו', "אין מצב שגם כיום אחרי שיתד נאמן שכנע אותנו להשקיע שם והכל קרס, הם ממשיכים אבל הכל בערבית בפרסום סמוי". 

לייבל'ה פתח גם את 'המודיע' השבוע שם פרסמו על שירות חדש של הוצאת כסף מהבנק עם קוד קולי שמתברר כי הדבר כבר קיים כבר חמש שנים. בעיתון מיהרו לפרסם התנצלות. 

חשיפת לייבל'ה השבוע: על אף ההתנגדות הנחרצת לעצם קיומה של המדינה וחוקיה, האדמו"ר מסאטמר המהר"א עוקב מקרוב אחר משבר חוק הגיוס והמגעים בין המפלגות החרדיות לשלטון לגבי הדיונים בוועדת חוץ וביטחון. לייבל'ה חושף כי השבוע התקשר האדמו"ר להרב שמעון שישא, עסקן העדה החרדית הבכיר ושליח הבית דין לענייני הגיוס, בכדי לקבל סקירה על המצב הנתון. כמו כן איחל להרב שישא מזל טוב לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

לייבל'ה שמע שבאשדוד יש לונה פארק ענק של אגודת ישראל. לא היה קל להגיע עם הילדים בקו 350, אבל היה בהחלט שווה. מיד בכניסה הוא מצא את החברים מ'אגודה' במועצת העיר מחלקים ארטיקים בשפע לכל ילד. לייבל'ה חילק לכל הילדים לא לפני שסיכם עם שיעל'ה פרוכטר האגדי על תמונה בלעדית מהאירוע הסנסציוני.

יהושע פרוכטרהארטיקים באשדודצילום: יהושע פרוכטר

תמונה לא שגרתית בעליל הגיעה ללייבל'ה השבוע בירושלים הכל כך סואנת של בין הזמנים, המראה על גודל הענווה של גדולי ישראל, לייבל'ה בעומס של בין הזמנים קיבל ממצלמה דיגיטלית תמונה של מנהיג בני תורה ראש הישיבה הגר"א דויטש בדרכו חזר מכותל המערבי בקו 1, לידו לייבל'ה ראה את הגאון רבי צבי פרצוביץ ראש ישיבת מיר והשיחה בין ראשי הישיבות. 

באדיבות המצלםהגר"א דויטש והגר"צ פרצוביץ באוטובוסצילום: באדיבות המצלם

יש הטוענים בלהט שזו הנהגת הפשטות הכל כך אופיינית של ראש הישיבה הגר"א דויטש להזדקק כמה שפחות לאחרים. מגמה זו, רווחת, צוברת תעוצה, מתעצמת ומתגברת מעת לעת.

באדיבות המצלםראש הישיבה בתחנהצילום: באדיבות המצלם

במקביל עורך עיתון 'הפלס' נתי גרוסמן בעל ה'פותח שער' נצפה נופש בעיירת הנופש 'סאס פה' שבשוייץ. ועד זה לייבל'ה אומר "האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה". 

באדיבות המצלםנתי גרוסמן עם קסקט בשווייץצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה פקד את בירת צ'כיה שם פגש בבית הכנסת את הרב שלמה רוזנשטיין בתפילת שחרית של בין הזמנים לידו הרב כהן מתל ציון. 

באדיבות המצלםהרב רוזנשטיין והרב כהן בתפילהצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את ר' יצחק פלדמן המפורסם שיצא עם הילדים לטייל, כשבין לבין הוא ממשיך בלימוד הדף היומי וההספק.  

באדיבות המצלםפלדמן נופש ולומדצילום: באדיבות המצלם

השבוע לייבל'ה הגיע לשמחה הגדולה בחצרות ויז'ניץ - באיאן - זידיטשויב שיקגו. החופה נערכה לראשונה בציר המרכזי בקריה בבני ברק ראה לייבל'ה תדרוך של כל הרמטכ"לים של החצרות מויז'ניץ ובאיאן בתדרוך אחרון מהמשטרה. 

באדיבות המצלםתדרוך אחרון בויז'ניץ - באיאןצילום: באדיבות המצלם

לאחר החופה ראה לייבל'ה את הפרשן הבכיר במגזר ישראל כהן שחבש שטריימל וקיבל עם בנו את ברכתו של הרבי מבאיאן בחמימות יתירה. 

באדיבות המצלםהרבי מבאיאן מברך את ישראל כהןצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את הצלמים נפתלי לרר וארי קופרשטוק בוחנים את התמונות שיצאו מהחתונה. 

באדיבות המצלםלרר וקופרשטוק עוברים על התמונותצילום: באדיבות המצלם

שיא השמחה היה המג"בניקים החסידיים שיצאו עם המגבים של ויז'ניץ וניקו את רחבת בית המדרש למצווה טאנץ בכדי שהאדמו"רים לא יחליקו בריקודים הסוערים. 

באדיבות המצלםהמגבניקים של באיאן בויז'ניץצילום: באדיבות המצלם

בחור ישיבה שיצא להליכה בפארק הלאומי בבין הזמנים תיעד במכשיר הכשר שלו והמטושטש את הפרשן הבכיר ישראל כהן כשהוא נופש עם בנו מחמדו מול הברווזים שיצאו קצת מהמים. לייבל'ה מאחל הרבה נחת ומקווה שבחורי הישיבות ישתמשו במכשירים יותר טובים.

באדיבות המצלםהפרשן ישראל כהן עם הינוקאצילום: באדיבות המצלם

בצל המתיחות בצפון הארץ נצפו בשבוע האחרון במושב מירון נופשים הראיס של ביתר עילית מאיר רובינשטיין ואיש העסקים הרב ישראל קליין כאשר הם מקיימים תפילות שחרית בנץ החמה במערה אצל רבי שמעון בר יוחאי. ללייבל'ה אין ספק שהתפילות התקבלו ברצון, והצלחת מתקפת המנע על שונאי ישראל בלבנון מנע מלחמה כוללת השבוע.

באדיבות המצלםהתפילה במירוןצילום: באדיבות המצלם

מי שנצפה דווקא בימי בין הזמנים עומד לימינם של המשפחות השכולות הוא שר העבודה יואב בן צור בניחום אבלים אצל משפחת החייל סמ"ר דוד משה בן שטרית הי"ד שנפל במתקפת חיזבאללה.

באדיבות המצלםבן צור מנחםצילום: באדיבות המצלם

סופר 'הדרך' שמעון ליברטי נראה מעתיר בתפילה על ציונו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל, שייסד את 'הדרך' והתווה את דרכו ההשקפתית שנמשכת כפי הוראותיו.

באדיבות המצלםליברטי מעתיר בתפילה חרישיתצילום: באדיבות המצלם

על שפת הכנרת ראה לייבל'ה את ח"כ צבי סוכות מהפודקאסט הלא מושמע, סוכות בשיחה ערה עם ראש מועצת עמק הירדן ויו"ר איגוד ערים כנרת.

באדיבות המצלםסוכות על שפת הכנרתצילום: באדיבות המצלם

את שר הביטחון הבא עופר וינטר גם ראה לייבל'ה נופש על שפת הכנרת. במהלך הנופש שוחח ארוכות עם בחורי הישיבות שנפשו גם הם במקום. 

באדיבות המצלםעופר וינטר בכנרתצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה השבוע את המשנה למנכ"ל משרד הרווחה משה לבון, מנצל את ימי בין הזמנים בסיור עשישיות בהרי יהודה עם אחיינו הבחור החשוב דניאל אביטן מבכירי ישיבת 'פינקל'.

באדיבות המצלםלבון חוגגצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה יודע לספר כי גם בגבעת רם הכנסת הייתה סגורה ומסוגרת שבועיים. בשל שיפוצים. עד יום שני הקרוב. בודדים (כמו בתמונה) נכנסו בעיקר אנשי ערוץ הכנסת. 

באדיבות המצלםהכנסת השבועצילום: באדיבות המצלם

בקרעסטיר שבהונגריה במוצאי שבת אצל הרבי מתולדות אהרן ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ עומד על הכסא כחסיד מן המנין ומאזין לדברי התורה של הרבי. 

באדיבות המצלםרבינוביץ בקרעסטירצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה גם לא פסח על תפילה בציון של קודש הקודשים מבעלזא רבי אהרן זיע"א בהר המנוחות, בערב שבת ראה לייבל'ה את העסקן הצעיר ר' שמשי לברון בפעילות והכנות לארגן את המקום הקדוש לקראת ההילולא. 

באדיבות המצלםלברון בהכנות בבעלזאצילום: באדיבות המצלם

את מוטי בבציק רמ"ט שר השיכון ומבכירי אגודת ישראל ראה לייבל'ה מתברך מגאב"ד מאקאווא לרגל חתונת בתו בשעה טובה שתתקיים בשבוע הבא. 

באדיבות המצלםבבצ'יק מקבל בקבוק ייןצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע גם לנחם את איש החסד והמעש, גדול מפיקי המוזיקה החסידית ר' נטע לוין היושב שבעה על פטירת אחיו הצדיק ר' משה ז"ל. בניחום ראה לייבל'ה את הרבי מלייפניק שר ומשמח את נטע השבור מפטירת אחיו בשיא כל אירועי בין הזמנים. 

הרבי מלייפניק מנחם את נטע לוין ושר צילום: באדיבות המצלם

את מ"מ ראש העיר בני ברק מנחם שפירא ראה לייבל'ה מדליק נר בקבר רבי מאיר בעל הנס בטבריה. 

באדיבות המצלםשפירא בתפילה ברבי מאיר בעל הנסצילום: באדיבות המצלם

צבי בן שלמה נציג דגל התורה בעפולה עילית נצפה מנחה את הפאנל המרכזי בקעמפ של ישיבת גרודנא באר יעקב. לייבל'ה יודע שהייתה הנחיה סופר מקצועית. 

באדיבות המצלםבן שלמה מנחה את הפאנל בגרודנאצילום: באדיבות המצלם

מוישי רוט פרש מהמוזיקה אבל נעתר באופן חריג לשיר דואט עם הזמר אבי מילר בשמחה פרטית. אגב מילר: בסביבת השרה רגב שוקלים לשלב את מילר בתפילה לחטופים בטקס הממלכתי. גם זמר. גם חרדי. גם לוחם בעזה. 

באדיבות המצלםרוט ומילר שרים באירוע פרטיצילום: באדיבות המצלם

בקריית גת ראה לייבל'ה שינוי דרמטי ביותר בנושא התרבות לכלל המגזרים. גם שם התקיימו אטרקציות ופעילויות רבות שמותאמות לציבור החרדי כמו קומזיץ מוזיקלי ליל שישי מושקע במיוחד עם גדולי הזמר החסידי בנצי שטיין, דודי קאליש ומקהלת היוקרה 'נשמה'. המוני המשתתפים הודו לראש העיר, כפיר סויסה, על היוזמה ולאיש אמונו מנכ"ל מרכז מעל"ה ומנהל מחלקת התרבות החסידית, הרב יוסף מאיר פרוכטר. 

דקות אחדות לפני תחילת הקומזיץ ראה לייבל'ה את גדולי הזמר בנצי שטיין ודודי קאליש בהכנות אחרונות יחד עם מפיק האירוע מנכ"ל מרכז מעלה ומנהל מחלקת תרבות חסידית בקריית גת, הרב יוסף מאיר פרוכטר, כולם לבושים בבגדי שבת. 

מענדי קורנטההכנות בקרית גת לקומזיץצילום: מענדי קורנט

הגיע להשתתף ולכבד בקומזיץ ראש העיר קריית גת כפיר סויסה שנצפה יחד עם איש אמונו הרב פרוכטר. 

מענדי קורנטהרב פרוכטר וכפיר סויסהצילום: מענדי קורנט

בשולי אירוע ההוקרה לרבש"צים במועצת בנימין, ראה לייבל'ה את יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מחויך מתמיד, יחד עם איש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר. את החיבוק המשותף לייבל'ה לא הספיק לתעד.

באדיבות המצלםפלינקר ואמיר אוחנהצילום: באדיבות המצלם

חבר המועצה הנמרץ לא מפסיק להפתיע. השבוע הציץ לייבל'ה למסדרונות עיריית ערד וראה את יו"ר ועדת הכספים בעיר יצחק גורדון מארח את יו"ר הקואליציה אופיר כץ.

באדיבות המצלםגורדון ואופיר סופרצילום: באדיבות המצלם

בחלוקה הגדולה של ביגוד חסידי וכובעים שחולקו ע"י מפעל החסד "לחמי מרדכי" נצפה העסקן הצעיר אברומי צימעט שפיקח על ההפקה והארגון בצורה מושלמת. לייבל'ה ראה את צימעט בפינישים האחרונים לפני שאלפי תושבי בי"ש נהרו בהמוניהם לאולם הענק שהוכשר לשם כך.

באדיבות המצלםצימעט בחלוקה בבית שמשצילום: באדיבות המצלם

את הנגיד הרבני ר' יעקב וואלקין ראה לייבל'ה השבוע משמש סנדק בברית לנכדו הראשון בניו יורק. 

באדיבות המצלםר' יעקב וואלקין משמש סנדקצילום: באדיבות המצלם

באירוע המרכזי במלון "ריקסוס" באלמא אטא, ראינו את איש התקשורת הצעיר לוי נוישטט בשיח עם רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי שהגיע גם הוא לרגל יום ההילולא השמונים לאביו של הרבי מליובאוויטש בקזחסטן. מאוחר יותר נחת נוישטט בטיסת קונקשן בקפריסין שם גילה שמכשיר הפלאפון שלו ה"אס 24 אולטרה" איננו. 

עקיבא שיינברגרנוישטט ורבה של איראןצילום: עקיבא שיינברגר

קביעת מזוזה נרגשת נערכה השבוע בקניון 'כפיר' בקרית אתא, שם פתח איש העסקים ברוך שטרן את הסניף החדש של KB לאחר האימפריה שכבר פתח ברחבי הארץ עם רעייתו אשת העסקים חני שטרן המפורסמת. לייבל'ה יכול להעיד כי הינדל'ה מעידה כי מדובר בסחורה משו משו למגזר הדתי והחרדי.

באדיבות המצלםהרבי מפתח תקווה מברך את ר' ברוך שטרןצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה מעניק הצצה לחנות החדשה שכבר כבשה את תושבי קרית אתא והסביבה. 

באדיבות המצלםהחנות החדשהצילום: באדיבות המצלם

את שמוליק כץ שבעוד 70 ימים יתחתן בשעה טובה ומוצלחת ראה לייבל'ה השבוע בציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי במירון. שמוליק העתיר עבור כל המוסדות והמסייעים. 

באדיבות המצלםשמוליק כץ במירוןצילום: באדיבות המצלם

את רם דיין, סגן מנהל מרחב אשדוד ב'מאוחדת' ראה לייבל'ה מניח תפילין יחד עם הרב אלעזר וובר משלוחי חב"ד ביבנה. 

באדיבות המצלםבהנחת תפיליןצילום: באדיבות המצלם

בנופשון היחיד מסוגו לנכים מורכבים ומונשמים של 'רפואה וחיים' התקבל כאורח כבוד הרב חנניה צ'ולק יו"ר עזר מציון שהתרשם עמוקות מהפעילות המרגשת ואף קיבל אות החסד על שת"פ במהלך השנה כולה לרווחת חולי ישראל.

באדיבות המצלםצ'ולק מקבל תעודת הוקרהצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב למשנה לראש העיר בני ברק, אהרן אלבוים, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. הקידוש יתקיים השבת בביהמ"ד בעלזא ברחוב בעלזא 5 בבני ברק

ברכת מזל טוב ליוסי פרוינד, מלשכת מ"מ ראש העיר ירושלים אליעזר ראוכברגר לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לשליח בית הדין מבכירי עסקני העדה החרדית ר' שמעון שישא לרגל הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

קוראי המגזין הפופולרי "אנש בלעטל" של חסידי תולדות אהרון, נתקלו היום בשלל ברכות מכל הקשת החרדית לאיש החסד ר' שמעון שישא לרגל הולדת בתו שתחי'. בחסידות תולדות אהרון ציינו כי אחד הברכות יוצאות הדופן הייתה הברכה המיוחדת שהקדיש פרקליט הצמרת עו"ד מנחם שטאובר בעלון הפנימי. 

באדיבות המצלםהברכה בגיליון של תולדות אהרןצילום: באדיבות המצלם

מסתבר שעו"ד שטאובר שידוע כמי שמייצג בתחומים המגוונים ביותר במגזר, ונחשב למוביל בתחום הצבאי והפלילי, יודע כשצריך לשלוט גם בפרטים הקטנים, ולכבוש את עלוני האנ"ש של מאה שערים.

ברכת מזל טוב לקמב"ץ זק"א תל אביב הנמרץ יחיאל גולדמן שמטפל בכל מקרה ולא עוצם עין לרגע לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאושי לנדסמן מגדולי הקלידנים ובעלי המנגנים במגזר לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה אחרי שש וחצי שנים של ציפייה. הלידה יומיים אחרי הקליפ המטורף שבו איחד 15 זמרים מהארץ ומארה"ב בקליפ החסידי הגדול ביותר 'קבלת פנים אין בני ברק'. קידוש ענק צפוי השבת באולמי 'היכלי מלכות' בבני ברק. 

באדיבות המצלםההזמנה של לנדסמןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב למפיק ארי פריד -Af לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. מי כמו ארי יוותר על שמחה, והחליט ליצור משו חדש במגזר 'בת נאכט' בשעה טובה הערב בבית שמש. והנה המודעה לחגיגה הנדירה. 

באדיבות המצלםבת נאכט של ארי פרידצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב ליהודה קצבורג מחשובי אנשי שלומנו חיפה ונכדו חביבו של זקן הפוסקים הגאון רבי אביגדור נבנצל לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לאיש העסקים ר' ישראל ליכטנשטיין, לרגל שמחת בר המצווה לבנו בשעה טובה. אימפריית יעד נדל"ן הגיעו לאחל מזל טוב. 

באדיבות המצלםצמרת הנדל"ן בבר מצווה צילום: באדיבות המצלם

לייבלה לייבל'ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}