י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יגורשו מהמדינה

תוקפי הצעיר החסידי בשוויץ הם מבקשי מקלט שביצעו גניבות

צעיר חרדי מבריטניה הותקף ביום שישי האחרון בדאבוס שבשוויץ. מהפרטים החדשים שפורסמו בתקשורת המקומית עולה, כי שני התוקפים הם מבקשי מקלט שביצעו פשעים נוספים באזור. השניים נעצרו והחקירה בעניינם נמשכת

תוקפי הצעיר החסידי בשוויץ הם מבקשי מקלט שביצעו גניבות
משטרת שווייץ צילום: שאטרסטוק

ביום שישי האחרון עצרה משטרת קנטונאל גראובינדן בשוויץ, שני צעירים מבקשי מקלט שתקפו צעיר חסידי בן 19. על פי החשד, שני מבקשי המקלט שבקשתם נדחתה, גם ביצעו גניבות באזור בו תקפו את הצעיר החסידי.

משטרת דאבוס הצליחה לזהות את שני הגברים החשודים בדאבוס פלאץ. הם ניסו להימלט ממעצר, אך נעצרו. "שני מבקשי המקלט הם, בני 24 ו-29 בעלי "לאום לא ידוע".

הם גם חשודים כי ביצעו שתי גניבות באותו לילה בדאבוס פלאץ. יחד עם הפרקליטות, משטרת קנטונאל גראובינדן בודקת אם שני הגברים חשודים בפשעים נוספים, החקירות בנושא נמשכות.

למרות שהצעיר החרדי היה בהלם, הוא הצליח להגן על עצמו. הוא דחף את התוקפים ולבסוף נמלט בזמן שהתוקפים רדפו אחריו וצעקו "לשחרר את פלסטין". בהמשך התוקפים העיפו את הכיפה שלו מראשו וירקו עליו. לבסוף הם ברחו כשהוא צעק בקול רם לעובר אורח שנחלץ לסייע לו: "תתקשר למשטרה"

למרות שהוא לא נפגע פיזית, הוא אמר שהיה בהלם שדבר כזה יכול לקרות בשוויץ. לתקשורת המקומית סיפר כי הוא למד בישיבה בדאבוס כמעט שלוש שנים ותמיד הרגיש בטוח. כמו יהודים רבים אחרים, הוא מבלה בימים אלה את חופשותיו בדאבוס עם משפחות מלונדון. הוא סבור כי התוקפים לא היו שוויצרים כי בין היתר לא דיברו גרמנית.

גורם בקהילה היהודית בציריך אמר ל'בחדרי חרדים' כי לפי שעה הם עדיין במעצר, אך הם יגורשו בוודאות משוויץ ברגע שתסתיים החקירה. השניים ביקשו מקלט ובקשתם נדחתה, והם יגורשו בסיום התהליך מול בית המשפט.

כזכור כפי שדיווחנו, הצעיר הזמין משטרה במהלך המהומה, השוטרים שהגיעו גבו ממנו עדות ועזבו את המלון. הצעיר בן ה-19 סיפר כי אותו גוי שהרים את הכיפה וסייע לו, נתן לו את מספר הטלפון שלו, כדי שיתן את זה למשטרה אם ירצו לגבות עדות ממנו, ואכן הוא נתן לשוטרים את מספר הטלפון של אותו עובר אורח שסייע לו כדי שיגבו ממנו עדות.

הוא סיפר כי הוא לא נפצע קשה והוא "מרגיש בסדר", אך הוא לא מתכוון לצאת לבדו לרחוב. ביום שישי האחרון הוא יצא עם אביו לתחנת המשטרה כדי לתת עדות נוספת על האלימות כלפיו מצד שני האנטישמים.

שוויץ תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}