י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שערורייה באוסטריה

תקרית מזעזעת: המנתחת איפשרה לבתה לקדוח בגולגולת של פצוע במהלך ניתוח

מנתחת בכירה בבית החולים האוניברסיטאי בגראץ פוטרה מתפקידה לאחר שהתברר כי אפשרה לבתה בת ה-13 לקדוח בגולגולת של מטופל במהלך ניתוח חירום. המטופל, ששרד את האירוע, מתכוון לתבוע פיצויים, בעוד החקירה נגד הצוות הרפואי נמשכת

תקרית מזעזעת: המנתחת איפשרה לבתה לקדוח בגולגולת של פצוע במהלך ניתוח
אילוסטרציה צילום: unsplash

בתקרית יוצאת דופן ומזעזעת בבית החולים האוניברסיטאי בגראץ, אוסטריה, פוטרה מנתחת בכירה מתפקידה לאחר שהתברר כי במהלך ניתוח חירום הכניסה לחדר הניתוח את בתה בת ה-13, ואפשרה לה לבצע פעולה מסוכנת בגולגולתו של מטופל. יחד איתה פוטר גם רופא נוסף שהיה מעורב בניתוח, בעוד המטופל, ששרד את האירוע, מתכוון כעת לתבוע פיצויים.

ע"פ הדיווח בynet, האירוע החריג התרחש בינואר השנה, כאשר גרגור ר', בן 33, נפצע קשה בתאונה ביער והובהל במסוק לבית החולים בגראץ. בעקבות פגיעות ראש חמורות, הוחלט להכניסו לניתוח חירום. הניתוח עצמו עבר ללא סיבוכים נראים לעין, ולאחר תקופת שיקום ראשונית שוחרר גרגור לביתו. למרות זאת, עד היום הוא עדיין בתהליך התאוששות ולא שב לעבודתו.

הפרשה נחשפה באפריל, כאשר תלונה אנונימית הוגשה למשרד התובע האוסטרי. בתלונה נטען כי המנתחת צירפה את בתה לחדר הניתוח ואפשרה לה לקדוח בגולגולתו של גרגור במהלך הטיפול. בעקבות התלונה פתחה התביעה בחקירה מקיפה שכללה את כל הצוות שהיה נוכח בחדר הניתוח, כולל המנתחת והמומחה, וכן חמישה אנשי צוות נוספים.

גרגור עצמו לא היה מודע למקרה עד חודש יולי, כאשר קיבל עדכון מהמשטרה על התלונה, והודע לו כי הוא מוגדר כעד בפרשה. לדבריו, הוא הופתע לשמוע על כך לראשונה מהתקשורת, מבלי לדעת שהוא הקורבן המדובר. עורך דינו, פיטר פרייברגר, הודיע כי בכוונתו להגיש תביעת פיצויים בשם מרשו. "כשאתה מחוסר הכרה והופך לשפן ניסיונות, כל מי שנכח בחדר נושא באחריות", אמר פרייברגר לתקשורת המקומית, והוסיף כי עד כה בית החולים לא התנצל בפני גרגור או סיפק הסבר כלשהו לאירוע המזעזע.

רופא מנתח אוסטריה טיפול רפואי ניתוח תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}