י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סכום שיא

454 מיליון דולר הוקצו לאבטחת מוסדות דת בגלל עלייה באנטישמיות

ארה"ב תוציא השנה כמעט 150 מיליון דולר יותר מאשר ב-2023 כדי לאבטח ארגונים יהודיים, זינוק שמטרתו להתמודד עם עלייה באנטישמיות מאז 7 באוקטובר. הכספים יחולקו לכל הדתות המתמודדות עם איומים

454 מיליון דולר הוקצו לאבטחת מוסדות דת בגלל עלייה באנטישמיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

הממשלה הפדרלית של ארה"ב תוציא השנה כמעט 150 מיליון דולר יותר מאשר ב-2023 כדי לאבטח ארגונים יהודים, במטרה להתמודד עם עלייה באנטישמיות מאז 7 באוקטובר.

המחלקה לביטחון המולדת הודיעה בשבוע שעבר כי הקצתה 454.5 מיליון דולר השנה לתוכנית אבטחה למוסדות וארגונים ללא מטרות רווח, כדי לממן אבטחה בבתי כנסת וארגונים דתיים. זהו הסכום הגדול ביותר שהוקצה אי פעם לתוכנית, ועלייה משמעותית מ-305 מיליון דולר בשנה שעברה.

"הכספים יספקו לקהילות ברחבי המדינה משאבים חיוניים הדרושים כדי לחזק את אבטחתן ולהגן מפני טרור ואיומים אחרים", אמר השר לביטחון פנים אלחנדרו מאיורקס, יהודי, בהצהרה. "ההשפעה של המענקים הללו תימדד בחיי הצלה ובטרגדיות שיימנעו".

הכספים יחולקו לכל הדתות המתמודדות עם איומים, ובשנים האחרונות מוסדות נוצרים ומוסלמים הגישו בקשה לתקציב אבטחה, לרוב בליווי של קבוצות יהודיות המנוסות יותר בתהליך הגשת הבקשה.

"המימון המוגדל אינו רק תמיכה כספית, זו תגובה חיונית לנגיף האנטישמיות שמתפשט ברחבי ארצנו", אמר נתן דיאמנט, מנכ"ל מדיניות ציבורית באיחוד האורתודוקסי, בהצהרה. "אנו נמשיך להילחם בכל יום כדי לוודא שבתי כנסת ובתי ספר יהודים יוכלו להגן על עצמם". ארגונים כמו הליגה נגד השמצה תיעדו עלייה באנטישמיות בשנים האחרונות, יש עלייה בתקריות אנטישמיות מאז ה-7 באוקטובר.

השבעה באוקטובר מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}