י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לצמצם הוצאות

מחקר: לתקן מכונית חשמלית הרבה יותר יקר ממכונית מזהמת

עלות התיקון הממוצעת של רכב חשמלי יקרה בארה"ב ב-20% ביחס לרכב שאינו חשמלי – ובקנדה מדובר אפילו על תיקון שיקר ב-31% ביחס לרכב לא חשמלי

מחקר: לתקן מכונית חשמלית הרבה יותר יקר ממכונית מזהמת
לפי מחקר בארה"ב תיקון רכב חשמלי יקר בכ-20% מזה של רכב בנזין מקביל צילום: טסלה

מחירי ביטוחי הרכב הפכו בשנים האחרונות לבעיה וגנבי הרכב בטח שלא הוסיפו למה שנראה כמו גל של התייקרויות בתחזוקת הרכב, שמי שעלול לסבול הכי הרבה הם בעלי מכוניות חשמליות – שבכלל רכשו אותן בניסיון לצמצם את הוצאות הרכב. כך עולה ממחקר שפרסמה מיטשל האמריקאית.

מיטשל עוסקת בתיקוני רכב ובתיעוד נזקים זה עשרות שנים ובין היתר החברה גם מתעדת את עלויותיהם של חלקי חילוף לרכב. על פי עיקרי המחקר שמפרסמת החברה האמריקאית, ממוצע עלות התיקון לרכב חשמלי ברבעון השני של השנה הנוכחית הוא  5,753 דולר בארה"ב או 6,534 דולר קנדי - בקנדה.

לעומת זאת עלות התיקון של רכב שאינו חשמלי היא בממוצע 4,806 דולר בארה"ב או 4,958 דולרים קנדיים-בקנדה. המשמעות היא שעלות התיקון הממוצעת של רכב חשמלי יקרה בארה"ב ב-20% ביחס לרכב שאינו חשמלי – ובקנדה מדובר אפילו על תיקון שיקר ב-31% ביחס לרכב לא חשמלי. וזאת מבלי להביא בחשבון את המקרים הרבים שבהם בעלי הרכבים ממתינים שבועות ארוכים לחלקי החילוף שיהיו זמינים.

לפי הנתונים, הדגם החשמלי שיש לגביו הכי הרבה תביעות הוא טסלה 3. אחריה נמצאת טסלה מודל Y ואחריה פורד מוסטאנג מאך E. טסלה מודל S נמצאת במקום הרביעי ברשימה ואחריה טסלה מודל X. הנתונים האלה אינם בלתי הגיוניים, אחרי הכול הם מבוססים על מאות אלפי מכוניות מהדגמים האלה הנוסעות בכבישי ארצות הברית.

 

מחקר גניבת רכב ביטוח רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}