י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הגבול הירדני הפרוץ

המטענים זורמים לג׳נין בהכוונה מאיראן, והבקשה הדחופה של צה"ל

על רקע הלחימה נגד קיני טרור בג'נין ובטול כרם, מתברר כי אמל"ח רב מגיע מירדן. אם הגבול עם ירדן לא יסגר המטענים ימשיכו לזרום לג׳נין טול כרם ויתר ערי הטרור. צה"למתחנן שהדרג המדיני יעביר תקציב מיידי לבניית הגדר עם ירדן

המטענים זורמים לג׳נין בהכוונה מאיראן, והבקשה הדחופה של צה"ל
הכוחות בג'נין צילום: דובר צה"ל

מבחינת היקף הכוחות, מבצע בית וגן בג'נין לפני שנה היה גדול יותר מהמבצע הנוכחי בערי הטרור בשטחים הפלסטיניים. השוני עתה נובע מהפעילות של צה"ל בשלוש גזרות בו-זמנית - טול-כרם, ג'נין, וצפון בקעת הירדן - על מנת לנטרל את הפצצה האסטרטגית שמתקתקת ביהודה ושומרון.

יוסי יהושוע מדווח ב-Ynet כי האזורים הללו לא סתם רוחשים טרור, הם עוברים תהליך מואץ של עזתיזציה, כולל שיטפון במטעני חבלה תקניים, הכוונה מקצועית מאיראן והרבה מאוד תעוזה. לדבריו, מבצע כזה לא היה יכול לצאת לדרך לפני 7 באוקטובר: הדרג המדיני ומערכת הביטחון לא רצו להסתכן בירי טילים מעזה.

עוד דווח, כי בגזרת צפון הבקעה אירעו שורת פיגועים מהאזור המזרחי של השומרון ולכן הרמטכ"ל ביקר בגזרה זו שלשום. הוא יודע מדוע: בגבול המזרחי חייב צה"ל למצוא פתרון לא רק לטרור העממי, אלא גם למכשול בקו הגבול עם ירדן שנותר פרוץ.

כוחות צה"ל נכנסו תוך סיכון חייהם לג'נין ולטול-כרם כדי למצוא מטענים, אבל זה לא יעזור אם הגבול עם ירדן, לאורך מאות קילומטרים, יישאר פרוץ והאיראנים יזרימו דרכו ודרך סוריה מטענים תקניים. צה"ל ממש מתחנן שהדרג המדיני יעביר תקציב מיידי לבניית הגדר, הקמת מכשול, אמצעים סנסוריים וחמ"לים בעלות של ארבעה מליארד שקלים. הכסף לא מגיע כבר כמה שנים.

ג'נין ירדן איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}