י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בנסיון להסיח דעת

צפו: השוטרים הגיעו לחקור התעללות בלב טהור, חברי הכת רקדו שירי פורים

הרשויות בגואטמלה חוקרות התעללות בילדים, בכת הקיצונית "לב טהור". חברי הכת מנעו משופט שהגיע למתחם הכת לנהל את חקירתו כראוי במקום, הרשויות זיהו כי במקום שוהים כ-30 ילדים. על פי ההערכות יש בכת בגואטמלה כמאה ילדים ונערים

צפו: השוטרים הגיעו לחקור התעללות בלב טהור, חברי הכת רקדו שירי פורים
אנשי כת לב טהור רוקדים מול שוטרים צילום: באדיבות המצלם

הרשויות בגואטמלה חוקרות האשמות על התעללות בילדים בכת לב טהור, כולל נישואים בכפייה, כך אמר גורם רשמי לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

על פי הדיווח, גורמים רשמיים ניסו לבדוק את מצבם של הילדים ביום שישי האחרון באמצעות צו בית משפט, אך חברי כת לב טהור מנעו מהם את הגישה לחווה שלהם באורטוריו, דרומית מערבית לגואטמלה סיטי.

"אנחנו מודאגים מאוד מהמצב בתוך הקהילה", אמרה ל-AFP לוקרציה פררה, עורכת דין המייצגת את המדינה בנושאי ילדים ומתבגרים. "יש דיווחים שיש נישואים (כפויים), שיש התעללות בתוך הקהילה", אמרה.

"נער אחד שנאלץ לכאורה להתחתן בגיל 13 ביקש עזרה השנה לחזור הביתה", אמרה פררה.

לאחר דיון בבית המשפט ביום שישי, האשימו חברי כת לב טהור את הרשויות ב"מסע רדיפה ראוי לגינוי נגד הקהילה שלנו, שמונע אך ורק על ידי חוסר סובלנות ואפליה דתית". חברי הכת האשימו את מדינת ישראל ב"הנעת הפעולות הללו".

הרשויות מעריכות כי כ-100 קטינים חיים בקהילה, המורכבת מכ-50 משפחות מגואטמלה, ארצות הברית, קנדה ומדינות אחרות.

"אף על פי ששופט הורשה להיכנס למקום ביום שישי ולצפות ב-29 ילדים, לא נתנו לנו לבצע את עבודתנו כראוי", אמרה פררה. היא דחתה את הטענה שהחקירה "רדיפה".

"חשוב מאוד שאנשים ידעו שזו לא רדיפה פוליטית, זו לא רדיפה דתית. מה שאנחנו מבקשים הוא להבטיח הגנה על זכויותיהם של ילדים ובני נוער בתוך הקהילה", אמרה פררה.

בגואטמלה דווח כי בתחילה נעשה ניסיון להיכנס בתיאום עם ראשי הכת, כדי לדבר עם מנהיגי הקהילה, אך הם סירבו לשתף פעולה וצוות הבדיקה נהדף על ידי הכת.

עקב סירובם של ראשי הקהילה לשתף פעולה, שופטת הופיעה אישית על מנת לוודא את קיום הבדיקה שלוותה בשוטרים רבים. במהלך הביקור מנעו חברי הקהילה מהנשים להתקרב לגורמים הרשמיים ולא מסרו את המידע הנדרש, בהמשך נכנסו שוטרים רבים למתחם יחד עם אנשי הרווחה, חברי הכת החלו לרקוד שירי פורים עם הילדים להראות שהכל בסדר, וכולם שמחים, וזאת כדי להסיח את דעת השוטרים והשופט.

אנשי כת לב טהור רוקדים מול שוטרים צילום: באדיבות המצלם

לפני כשבועיים דיווחנו כי לאחר שנמלטו מכת לב טהור לפני מספר שנים, הגיעו האחים יואל ומנדי לוי למגורי שאריות הכת בגואטמלה, שם מתגוררים מי שבכוח מנסה להחיות את הכת, לאחר שראשי הכת עצמם מרצים עונש מאסר ארוך שנים בגין התעללות, חטיפת ילדים, אלימות קשה, ועבירות נוספות.

בחודשים האחרונים ניסו האחים שלאחרונה התחזקו רוחנית, להגיע לבקר את אמם האלמנה מאז 2015 במתחם הכת, אך ללא הצלחה. בימים האחרונים ניסו השניים שוב לבקר את האמא, כשהם מגיעים לבושים כחסידים כמנהג המקום, אך גורשו משם.

לב טהור גואטמלה פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}