י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הדעות עדיין חלוקות

נורמליזציה עם סעודיה לפני הבחירות בארה"ב - לא ריאלית

במשפחת המלוכה מעריכים כי חלון ההזדמנויות הנוכחי לנורמליזציה נסגר - לפחות עד 5 בנובמבר, אך הדעות עדיין חלוקות. גורם סעודי: "נורמליזציה לפני הבחירות בארה"ב לא ריאלית"

נורמליזציה עם סעודיה לפני הבחירות בארה"ב - לא ריאלית
בלינקן ויורש העצר בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

גורם במשפחת המלוכה הסעודית אמר כי ההערכה היא שאין אפשרות ריאלית להגיע לנורמליזציה לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית. בשיחה עם רועי קייס, בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב, אמר הגורם כי "חלון ההזדמנויות הזה נסגר".

בסעודיה מעריכים כי עד הבחירות בנובמבר המלחמה בעזה תגיע לסיומה בצורה כזו או אחרת, מה שיכשיר את הקרקע לנורמליזציה בהמשך. לדבריו של הגורם, בריאד עדיין מצפים למחויבות ישראלית למפת דרכים שתביא לפתרון הסוגייה הפלסטינית.

אז מה יקרה לאחר מכן? פה הדעות עדיין חלוקות. גורמים שמעורים בנושא רואים בשלושת החודשים שבין הבחירות בנובמבר ל-20 בינואר - התאריך שבו יעזוב נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את הבית הלבן - כהזדמנות.

על פי ההערכה, אם קמלה האריס תיבחר היא תרצה לתת לביידן "מתנת פרישה" בדמות הנורמליזציה, ואם המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ייבחר אז הסעודים יעדיפו לנצל את התקופה שבין לבין כדי לזכות בתמיכת הדמוקרטים לסיכומים הביטחוניים עם ארצות הברית, דבר שיהיה להם יותר קשה לקבל בתקופת טראמפ.

רועי קייס מדווח כי במקביל אותו גורם סעודי במשפחת המלוכה מציג תזה אחרת והיא שבריאד יעדיפו אולי להתניע את המהלך רק אחרי שהנשיא החדש או הנשיאה החדשה ייכנסו לבית הלבן. על כל פנים, מה שכן ברור כרגע לכולם הוא שעד לחמישה בנובמבר, תאריך הבחירות לנשיאות, נורמליזציה בין ירושלים לבין ריאד לא נראית בהישג יד, קל וחומר אם לא תהיה הפסקת אש בעזה.

 

מלחמת חרבות ברזל ארה"ב בחירות בארה"ב סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}