י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
טומנים מלכודת

האקרים איראנים מנסים לתפוס אזרחים שפועלים למען ישראל

איראן מנהלת קמפיין שמאפשר לה לאסוף מידע על אודות אנשים החשודים בפעילות נגדה. המניע העיקרי למבצע הוא סיוע לממשלת איראן לזהות איראנים שעשויים לשתף פעולה עם ישראל

האקרים איראנים מנסים לתפוס אזרחים שפועלים למען ישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

חברת "מנדיאנט" השייכת ל'ענן של גוגל' חשפה פעילות סייבר איראנית שנועדה לחשוף מידע על אזרחים איראנים, סורים ולבנונים שעשויים לשתף פעולה עם ישראל.

על פי התחקיר, האיראנים משתמשים במדיה חברתית כדי להפיץ ולשתף אתרי גיוס עבודה מזויפים, הצעות תעסוקה ופיתוי תוכן אחר לקורבנות תמימים.

מטרת הקמפיין פיתוי וגיוס של אנשים החשודים בפעילות נגד המשטר האיראני תוך איסוף מידע. הקמפיין התמקד במתנגדי משטר, אקטיביסטים ופעילי זכויות אדם דוברי פרסית באיראן. באמצעות המידע שאותר, התאפשר לאיראן לרדוף אחר אותם אנשים החשודים במעורבות בשיתוף הפעולה עם ישראל.

התוכן פורסם בפלטפורמות כמו טוויטר ו-Virasty - אלטרנטיבה איראנית לטוויטר, סוכנים התחזו לעובדי משאבי אנוש והפנו משתמשים לאתרי גיוס עבודה שנכתבו בפרסית, השפה הרשמית של איראן. מי שהקליקו התבקשו למסור פרטים אישיים כמו שם, תאריך לידה וכתובת, וכן מידע על הרקע המקצועי או האקדמי שלהם. המידע הזה נשלח מייד לאיראנים.

הפעולה האיראנית אירעה במשך שבע שנים בין השנים 2017-2024. בעיקר סייע לממשלת איראן לזהות איראנים העשויים לשתף פעולה עם יריבים זרים, כולל ישראל.

ההתמקדות של טהראן בחשיפת משתפי פעולה ישראלים נובעת מעשור של הצלחות של המודיעין הישראלי בגבולות איראן. זה כולל שורה של התנקשויות של בכירי משמרות המהפכה ומדעני גרעין, וגניבת מסמכים של תוכנית הגרעין על ידי המוסד ב-2018.

 

איראן סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}