י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הרשת הזרה שפועלת לסכסך בין הישראלים הגיעה לטיקטוק

רשת "איסנאד", בהובלתו של במאי מצרי המזוהה עם האחים המוסלמים, מתרחבת גם אל הרשת החברתית הפופולרית. שיטות הפעולה, החולשות של הישראלים - והניסיון להשפיע על השיח הציבורי

הרשת הזרה שפועלת לסכסך בין הישראלים הגיעה לטיקטוק
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשת ההשפעה הזרה "איסנאד", הפועלת ברשתות החברתיות נגד ישראל באמצעות התחזות לישראלים והפצת תכנים מקטבים, מתרחבת גם אל הרשת החברתית טיקטוק - כך דיווח רועי קייס בכאן 11. רשת ההשפעה הזרה מתרחבת ועושה שמות בפיד הישראלי בטיקטוק באמצעות הפצת תכנים מ"חשבונות ציוניים" שמטרתם להרחיב את השסעים בחברה הישראלית בזמן המלחמה.

ההשפעה האיראנית צילום: כאן חדשות

לפני כמה חודשים נחשף, שיטת הפעולה של הרשת, שנחשבת לאחת מרשתות ההשפעה הזרות המסוכנות בעולם הערבי ופועלת נגד ישראל מאז פרוץ המלחמה. בראש הרשת עומד במאי מצרי המזוהה עם האחים המוסלמים ומתגורר בטורקיה.

חוקרים בפייק ריפורטר הצליחו לחדור לראשונה אל מאחורי הקלעים של המבצע האנטי-ישראלי בטיקטוק. בתחקיר התגלו שיטות הפעולה של הרשת, הדרכים שבהן היא לומדת מה מפעיל את הגולשים הישראלים ומהן החולשות שלהם, וכיצד היא זוממת דרכים להשפיע על השיח הציבורי ולסכסך בין מגזרים שונים בציבור.

עז א-דין דווידר, במאי מצרי ואיש האחים המוסלמים שממקום גלותו בטורקיה מפעיל בימים אלה את אחד ממבצעי התודעה המסוכנים בעולם הערבי נגד ישראל.

הוא אמר כי "שלושת המטרות שלנו במערכה הזאת הן פירוק תמונת הניצחון של ישראל, פירוק הסביבה התומכת בממשלה ובמלחמה בקרב הישראלים, והדגשת התדמית של ההתנגדות וסיוע לה".

מאז חודש אוקטובר האחרון הוא מפעיל במחשכים של הטלגרם והטוויטר את רשת ההשפעה המכונה "איסנאד", תמיכה בערבית. רשת שמורכבת מאלפי מתנדבים דוברי ערבית, שתפקידם להפיץ בצורה מתוחכמת תכנים במרשתת הישראלית כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל, במטרה להעמיק את הקיטוב בעם ולקעקע את התמיכה הציבורית במלחמה בעזה.

פייק ריפורטר איראן מלחמת חרבות ברזל רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}