י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התביעה חשפה

המחבל מצרפת רצה להילחם בעזה נגד צה"ל, בדק בתי כנסת והביא אקדח

המחבל האלג'יראי שביצע בשבת האחרונה את הפיגוע ליד בית הכנסת "בית יעקב" בעיר לה גרנד מוט שבצרפת, אמר בחקירה כי "מטרתו להגן על הפלסטינים ולהביא לשינוי המדיניות הישראלית בעזה". הוא הצהיר שברצונו לנסוע לעזה כדי להילחם נגד צה"ל

המחבל מצרפת רצה להילחם בעזה נגד צה"ל, בדק בתי כנסת והביא אקדח
משטרת צרפת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחבל מאלג'יריה עם אזרחות צרפתית שביצע את הפיגוע ליד בית הכנסת "בית יעקב" בעיר לה גרנד מוט, הודה בחקירה כי הוא תכנן את הפיגוע בגלל המלחמה של ישראל בעזה. בחקירה, המחבל הודה שהוציא לפועל את פיגוע השריפה עם בקבוק תבערה, ואמר לחוקרים שהוא פעל כך כדי "לתמוך בנושא הפלסטיני ולגרום לרשויות הישראליות לשנות את המצב בעזה", בהודעת בית המשפט נאמר, כי הוא אמר שלא הייתה לו כוונה להרוג, אלא "רק רצה להפחיד אנשים".

בחקירת המשטרה התברר כי הוא פרסם פוסטים אנטישמיים ברשתות החברתיות, והוא נעשה קיצוני יותר בחודשים האחרונים, ואמר לחבריו שהוא רוצה לצאת להילחם בעזה, התביעה מסרה כי הוא גם ''טיפח במשך תקופה ארוכה שנאה ליהודים, התמקדה במיוחד במצב בפלסטין''.

בשבועות האחרונים הוא רכש נשק חם וערך חיפושים באינטרנט על בתי כנסת באזור, חגים יהודיים והתנהלות היהודים בשבת. הוא הלך לבדו לבית הכנסת בשבת עם אקדח, כמה בקבוקי פלסטיק מלאים בדלק וגרזן שעליו כתב הצהרות על פלסטין, עזה ודם מוסלמי.

הוא הצית שני כלי רכב, שבאחד מהם היה מכל גז, המכוניות התפוצצו ואש אחזה בדלתות בית כנסת. שוטר שאבטח את המקום נפצע קל, אך חמשת האנשים שהיו בתוך בית הכנסת, לא נפגעו. המחבל היה לבש כאפייה והיה עטוף בדגל פלסטין רגעים לפני הפיצוצים. התביעה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד לתום החקירה.

צרפת אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}