י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עבד בעבר בישראל

רויטרס מכחישה את הטענה הרוסית שיועץ האבטחה שנהרג היה מרגל בריטי

דוברת משרד החוץ של רוסיה אמרה כי יועץ הביטחון ריאן אוונס ששכרה רויטרס באוקראינה, היה שכיר חרב שסייע לכוחות אוקראינים. ברויטרס הכחישו וטענו כי אוונס היה חייל בריטי לשעבר שעבד ברויטרס מאז 2022, ושהה במלון כחלק מצוות של שישה אנשים

רויטרס מכחישה את הטענה הרוסית שיועץ האבטחה שנהרג היה מרגל בריטי
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה טענה כי היועץ הביטחוני של סוכנות הידיעות רויטרס שנהרג כשטיל רוסי פגע בו במלון במזרח אוקראינה בשבוע שעבר היה מרגל בריטי, הרוסים טוענים כי שכירי חרב זרים היו מעורבים בהתקפה של אוקראינה באזור קורסק.

בתדרוך לעיתונאים אתמול על יועץ הביטחון ריאן אוונס, בן 38, של סוכנות הידיעות רויטרס, שנהרג מטיל רוסי ביום שבת האחרון בעיר קרמטורסק, טענה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, ללא כל ראיות, כי הוא סוכן בריטי לשעבר ב-MI6, השירותים החשאיים הבריטיים.

"זה מוכיח ישירות שסוכנויות ביון מערביות משפיעות על התקשורת כדי לבצע הסברה אנטי-רוסים. זה לא קשור לעיתונאות", היא טענה ש"שכירי חרב זרים אחרים חוסלו" בתקיפה.

דובר רויטרס מסר בהצהרה ל'וושינגטון פוסט' כי דברי משרד החוץ הרוסי "שגויים עובדתית". הוא ציין כי "ריאן לא היה עובד MI6 לשעבר, זה מגוחך להגיד שרויטרס נמצאת בשליטת סוכנויות ביון מערביות".

אוונס היה חייל בריטי לשעבר שעבד בסוכנות הידיעות רויטרס מאז 2022, ושהה במלון כחלק מצוות של שישה אנשים, כך מסרה רויטרס בהצהרה קודמת. אוונס עבד גם כיועץ ביטחוני של הסוכנות בישראל ובפריז. הרוסים אסרו על 92 אנשים להיכנס לשטח רוסיה, כולל עיתונאים מהוושינגטון פוסט, וול סטריט ג'ורנל וניו יורק טיימס.

רויטרס בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}