י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הרוויחו הון לכאורה

עוכבו חשודים בהשלכת 380 אלף טון פסולת בגלילות

בפעילות משותפת של המשטרה הירוקה ומשטרת ישראל נעצרו שלושה חשודים, בהם איש עסקים ובכיר בחברה קדישא, בחשד להשלכת כ-380 אלף טון פסולת בשטח פתוח בגלילות. על פי החשד, מדובר בעבירות סביבתיות חמורות שנעשו ממניעים כלכליים. החקירה נמשכת

עוכבו חשודים בהשלכת 380 אלף טון פסולת בגלילות
מתחם גלילות צילום: המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה

בפעילות משותפת הבוקר (רביעי) של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה ומשטרת מחוז תל אביב, בליווי פרקליטות מחוז תל אביב, עוכבו שלושה חשודים, בהם: איש עסקים, בכיר בחברה קדישא ואדם נוסף בגין חשד להשלכת כ-380 אלף טונות של פסולת בשטח פתוח באזור גלילות. אלפי טונות הפסולת הושלכו בשנים 2017 עד 2020

החשודים – תושבי הרצלייה ותל אביב בשנות ה-40, ה-60 וה-70 לחייהם – הועברו להמשך חקירה במפלג הונאה במחוז תל אביב.

על פי החשד, חברת קדישא – שהייתה בעלים רשומים עקב הפקעה של שטח הנמצא מצפון לשכונת רמת אביב – השכירה לאיש העסקים את השטח לפעילות עסקית בתחום הפסולת. מנגד, השכיר איש העסקים שטח שבחזקתו במחלף הסירה לחברה להפעלת תחנת מעבר.

מחומרי החקירה עולה כי איש העסקים 'קנה' כ-380 אלף טונות פסולת, בעלות מוערכת של מיליוני שקלים, והטמין אותן בשטח בגלילות. על פי החשד, 'קנה' אותו איש עסקים מעצמו פסולת והשליך אותה בגלילות בתואנות שונות. כך למעשה שילם מיליוני שקלים שאותם קיבל לכאורה חזרה בתור דמי שכירות.

נוסף על כך, בשטח שנוצר מהשלכת הפסולת בגלילות הרוויח החשוד, על פי החשד, הון עתק מהשכרת השטחים לצדדים שלישיים. על פי החשד מדובר בעבירות סביבתיות שנעשו ממניעים כלכליים. בתום החקירה שוחררו הנחקרים בערבות עצמית ואיסור יצירת קשר עם המעורבים בתיק.

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה: "פעילות האכיפה שבוצעה הבוקר – על ידי המשטרה הירוקה במשרד, שוטרי מחוז תל אביב בשיתוף פעולה עם פרקליטות תל אביב – היא פועל יוצא של מאמצים לא מבוטלים ונחישות לאכוף את העבירות הסביבתיות והכלכליות לכאורה שבוצעו על ידי עבריין סביבה סדרתי.

"השלכת פסולת בלתי חוקית היא עבירה חמורה הפוגעת בסביבה ובעלת פוטנציאל לגרום למפגעים בלתי הפיכים, בהם זיהום מקורות מים וקרקע. הפעילות הבוקר היא דוגמה מצוינת לפעילות אכיפה עקבית ולשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, כדי להיאבק בעבריינות סביבתית באמצעות אכיפה סינרגטית. המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה תמשיך לפעול בנחישות נגד מי שעוברים על החוק ופוגעים בסביבה, כדי למצות את הדין עם כל מי שמפר את החוק ופוגע באיכות החיים של כולנו וכדי לחזק את ההרתעה כנגד עברייני סביבה".

פסולת גלילות מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}