י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בעקבות לחץ אמריקני

בשל נגיף הפוליו: ישראל הסכימה להפוגות אש הומניטריות בעזה

ישראל הסכימה להפוגות אש הומניטריות בעזה כדי לאפשר מתן חיסונים נגד נגיף הפוליו לתושבי הרצועה. ההחלטה מגיעה ברקע לחץ אמריקני כבד בעניין

בשל נגיף הפוליו: ישראל הסכימה להפוגות אש הומניטריות בעזה
תושבי עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר שתינוק בן 10 חודשים אובחן כחולה בנגיף הפוליו, וברקע החשש מהתפרצות גדולה של הנגיף ברצועת עזה, ישראל הסכימה להפוגות אש הומניטריות בעזה על מנת לחסן את האוכלוסיה העזתית נגד הנגיף, כך דווח ב"חדשות 13". 

ההחלטה התקבלה בלחץ אמריקני ובייחוד מצידו של שר החוץ, האמריקני בלינקן. נזכיר כי לאחרונה מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לישראל ולחמאס "לספק הבטחות קונקרטיות ליישומן של הפוגות הומניטריות", שיאפשרו את מבצע החיסונים. 

אתמול (שלישי) משרד הבריאות בעזה אישר כי החיסונים הגיעו לעזה וכי נערכות הכנות לחיסון ילדים מתחת לגיל 10. לא ברור איך יהיה אפשר לחלק את החיסונים במרכזים רפואיים בעזה, במיוחד לאחר שהאו"ם הודיע כי הפעולות ההומניטריות נעצרו לזמן מסוים לאחר שהצה"ל הורה על פינוי דיר אל-בלח.

יותר מ-3,000 אנשים יהיו מעורבים בנתינת החיסונים, כשליש מהם מאונר"א. צוותי בריאות ניידים יעזרו לספק את החיסונים למקלטים, למרפאות ובתי ספר, אך הודגש כי נדרשת הפסקה הומניטרית כדי שהורים וילדים יוכלו לפגוש עובדי סיוע רפואי.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בהצהרה, כי החיסונים הועברו לעזה דרך מעבר הגבול כרם שלום. הקמפיין יתנהל בתיאום עם צה"ל "כחלק מההפסקות ההומניטריות השגרתיות" שישראל מקיימת, אשר יאפשרו לפלסטינים להגיע למרכזי חיסונים.

יונתן זינדל, פלאש 90חיסוני פוליוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פוליו רצועת עזה חיסון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}