י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צפוי כתב אישום

מייסד טלגרם שוחרר מהמעצר בצרפת - ויובא לדיון בפני שופט

מייסד ומנכ"ל טלגרם, האזרח הצרפתי-רוסי פאבל דורוב שנעצר בשבוע שעבר בצרפת - שוחרר ממעצרו וכעת צפוי לבוא לדיון בפני שופט לקראת הגשת כתב אישום. דורוב נעצר בחשד לעבירות הונאה וסחר בסמים

מייסד טלגרם שוחרר מהמעצר בצרפת - ויובא לדיון בפני שופט
אילוסטרציה צילום: unsplash

מייסד טלגרם, פאבל דורוב, שוחרר ממעצר המשטרה בצרפת והועבר לבית המשפט לחקירה, לקראת הגשת כתב אישום אפשרי - ימים לאחר מעצרו הדרמטי בשדה התעופה בפריז.

המיליארדר, יליד רוסיה, יצא מהמשרד למניעת הונאה מחוץ לפריז במה שנראה כרכב משטרה היום אחר הצהריים. משרד התובע של פריז אמר שהוא יעמוד כעת בפני "חקירה ראשונית והגשת כתב אישום אפשרי" בבית משפט בבירת צרפת.

חברת טלגרם מסרה בתגובה למעצרו כי "החברה ממלאת אחר חוקי האיחוד האירופי. למנכ"ל דורוב אין דבר להסתיר והוא נוסע לאירופה לעיתים קרובות. זו טענה אבסורדית לטעון שהפלטפורמה או מי מבעליה אחראים לניצול שלה". 

רוסיה מתחה היום ביקורת על פריז על מעצרו של דורוב. דוברת משרד החוץ, מריה זכרובה, אמרה: "נראה לי שכל זה הוכיח שוב את הגישה האמיתית של ההנהגה הצרפתית, שרמסה באופן בוטה נורמות בינלאומיות בתחום ההגנה על חופש הביטוי". 

נזכיר כי על דורוב הוצא צו מעצר, עקב חוסר שיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק ולכאורה שותפות בסחר בסמים, עבירות פליליות והונאה.

דורוב, נולד ב-10 באוקטובר 1984 בלנינגרד (כיום סנט פטרסבורג), רוסיה, הוא דמות בולטת בתחום הטכנולוגיה והמדיה. הוא מוכר ברוסיה בעיקר בזכות הקמת הרשת החברתית VKontakte (VK) ואת אפליקציית ההודעות הנפוצה, טלגרם.

בתקשורת הצרפתית ציינו כי דורוב ידע שהוא עלול להיעצר בצרפת, אך הוא עדיין טס במטוס פרטי דרך פריז. הוא נאלץ לתדלק שם. הוא צפוי לעונש של עד 20 שנות מאסר ויעמוד למשפט כאזרח צרפתי.

טלגרם צרפת רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}