י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
זהירות בדרכים

הגעה בטוחה לבית הספר: חמישה טיפים להורים שיעשו את ההבדל

תחילת שנת הלימודים מביאה עמה אתגרים חדשים, במיוחד בכל הנוגע לבטיחות בדרכים. מה עושים כדי לוודא שהילדים מגיעים לבית הספר וחוזרים הביתה בשלום? חמישה טיפים חשובים שיעזרו להבטיח את ביטחונם של ילדיכם בדרכים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

החזרה לבית הספר מביאה עמה לא רק התרגשות מחודשת, אלא גם אחריות גדולה. כהורים, חשוב לנו לדעת שילדינו מגיעים לבית הספר ובחזרה הביתה בבטחה. לפניכם חמישה טיפים באדיבות 'אור ירוק' שיסייעו לשמור על ילדיכם בטוחים בדרכים:

אל תאפשרו לילדים צעירים לחצות כביש לבד:

ילדים עד גיל 9 אינם מסוגלים להעריך נכון את המתרחש בכביש, מה שעלול להוביל לסכנות חמורות. עד גיל זה, חשוב להקפיד על כך שהילד יחצה את הכביש בליווי מבוגר בלבד.

בחרו מסלול בטוח לבית הספר:

בעת הליכה לבית הספר, כדאי לבחור מסלול בטוח, גם אם הוא לא הקצר ביותר. יש לתרגל עם הילדים את המסלול הזה ולהדגיש את החשיבות של צמצום חציות כבישים והימנעות מהליכה בסביבת חניונים.

חציית כביש בצורה בטוחה:

לימדו את הילדים לחצות את הכביש רק כאשר האור ברמזור ירוק. במקומות שאין בהם רמזור, יש להמתין עד שכלי הרכב יעצרו לחלוטין לפני החצייה. כמו כן, חשוב להימנע מחציית כביש בין רכבים חונים, שכן שדה הראייה מוגבל גם לילד וגם לנהג.

רכיבה בטוחה על אופניים:

אם הילד רוכב לבית הספר באופניים, יש לוודא שהוא חובש קסדה המתאימה לגודל ראשו ורכוסה היטב. קסדה יכולה להציל חיים במקרה של נפילה או תאונת דרכים.

בטיחות ברכב הפרטי:

כאשר מסיעים את הילדים ברכב, יש לוודא שהם חגורים בכל מהלך הנסיעה, גם אם מדובר בנסיעה קצרה. בנוסף, יש להקפיד שהילדים יורדים מהרכב רק מצידו של המדרכה ולא מהכביש.

הורים שנת הלימודים החדשה זהירות בדרכים תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}