י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בדיון באו"ם

ישראל ללבנון: רסנו את חיזבאללה - או כאוס והרס במדינה

מועצת הביטחון הצביעה על הארכת מנדט יוניפי"ל בשנה נוספת; שגריר ישראל לאו"ם דנון פנה לממונה הלבנוני: "אתה וממשלתך צריכים לבחור: או לרסן את חיזבאללה או לראות את המדינה שלכם שוקעת לכאוס והרס. המסר שלנו לחיזבאללה פשוט: תיסוגו מגבול ישראל עכשיו או שתובילו לחורבן בלבנון"

ישראל ללבנון: רסנו את חיזבאללה - או כאוס והרס במדינה
דני דנון במועצת הביטחון באו"ם צילום: משלחת ישראל לאו״ם

מועצת הביטחון של האו״ם אישרה היום בקונצנזוס את הארכת מנדט כוח יוניפי״ל המוצב בדרום לבנון בשנה נוספת. זאת כשברקע ירי טילים מאסיבי של חיזבאללה על ישראל במימון איראני ובסמוך לבסיסים של יוניפי״ל ותוך שימוש בחיילי יוניפי״ל כמגן אנושי.

תמונות שחשף השגריר דנון לראשונה בפני מועצת הביטחון מוכיחות שחיזבאללה שיגר ממתקנים הצמודים לבסיסי או״ם בדרום לבנון רקטות על ישראל.

יצוין כי כוח יוניפי״ל כיום מונה כ-10,000 חיילים מלמעלה מ-40 מדינות ותקציבו עומד על למעלה מחצי מיליארד דולר. 

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון אמר בנאומו במהלך הדיון: ״יש להכריז על חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים ארגוני טרור ולהכביד את הסנקציות על איראן עד להפסקת תמיכתה בטרור. על האו״ם לאכוף באופן מלא את החלטה 1701 ללא יוצא מן הכלל וללא עיכובים נוספים. הגיע הזמן לפעול לפני שהסכסוך יתדרדר למלחמה איזורית בה חפצים איראן וחיזבאללה".

השגריר דנון פנה לממונה הלבנוני במועצה: ״אתה וממשלתך צריכים לבחור: עימות עם חיזבאללה או לראות את המדינה שלכם שוקעת לכאוס והרס. הזמן לפעול הוא עכשיו. אל תרשו שאיראן וחיזבאללה יכתיבו עבורכם את עתידכם. אם תמנעו מלפעול כעת, ההרס שיגיע יהיה באחריותכם".

השגריר דנון סיכם בהפניית מסר לחיזבאללה: ״תיסוגו מגבול ישראל עכשיו או שתובילו לחורבן בלבנון. הבחירה בידכם".
 

דני דנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}