י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
סיוע לחברות טכנולוגיות

עומדים בקריטריונים? הושקו מסלולים ירוקים חדשים עם הטבות מס ענקיות

רשות המיסים ממשיכה בייעול תהליכי העבודה עם השקת שני מסלולים ירוקים חדשים לתמיכה במפעלים טכנולוגיים ומעסיקים משאילים

עומדים בקריטריונים? הושקו מסלולים ירוקים חדשים עם הטבות מס ענקיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשות המיסים הכריזה היום (רביעי) על השקת שני מסלולים ירוקים חדשים, המיועדים לסייע לחברות טכנולוגיות העוסקות בפיתוח תוכנה ולמעסיקים משאילים. המסלולים החדשים נועדו להקל על התהליכים הבירוקרטיים ולשפר את השירות לציבור, תוך הענקת הטבות מס משמעותיות לחברות שעומדות בתנאים הנדרשים.

מסלול ירוק למפעלים טכנולוגיים:

המסלול הראשון מיועד לחברות טכנולוגיות המוגדרות כחברות מועדפות לפי חוק עידוד השקעות הון. חברות אלו יכולות לקבל החלטת מיסוי המאשרת כי המפעל שבבעלותן עומד בהגדרות "מפעל תעשייתי", "מפעל טכנולוגי מועדף" או "מפעל טכנולוגי מועדף מיוחד". כמו כן, החברה תוכל להצהיר כי ההכנסה שהופקה היא "הכנסה טכנולוגית", וכי התוכנה שהיא מפתחת מוגדרת כ"נכס לא מוחשי מוטב".

חברות שיעמדו בתנאי המסלול ייהנו מהטבות מס, כולל מס חברות מופחת בגין הכנסה טכנולוגית מועדפת ושיעור מס מופחת על דיבידנד שמקורו בהכנסה זו. המסלול מתאים במיוחד לחברות המפיקות הכנסות ממודלים של מתן זכות שימוש, שירותי תוכנה ושירותים נלווים, ואינו מיועד למפעלים המייצרים מוצרים מוחשיים.

מסלול ירוק למעסיקים משאילים:

המסלול השני מיועד לחברות טכנולוגיות המחזיקות מפעלים בישראל ומעסיקות עובדים של חברות קשורות בחו"ל לצורך מחקר ופיתוח. במסלול זה, הוצאות החברה הישראלית המשולמות לחברה הקשורה בחו"ל יוכרו כהוצאות מחקר ופיתוח המשפיעות על שיעור ההכנסה הטכנולוגית הזכאית להטבות מס.

המסלול מתאים לחברות המחזיקות בהחלטת מיסוי תקפה בנושא "מפעל טכנולוגי מועדף" או "מפעל טכנולוגי מועדף מיוחד". במסגרת המסלול, תכיר רשות המיסים בחברה הקשורה בחו"ל כמעסיק משאיל, ובעובדי החברה כעובדים של המפעל הטכנולוגי בישראל.

ממשיכים להרחיב את המסלולים הירוקים:

רשות המיסים מדגישה כי החלטות המיסוי במסגרת המסלולים הירוקים הן חלק מהמאמצים להקטנת הנטל הבירוקרטי ולקיצור משך הזמן הדרוש לקבלת החלטות מיסוי בהסכם. רשות המיסים מתכננת להמשיך להרחיב את השימוש בכלי זה ולפרסם מסלולים ירוקים נוספים בעתיד, על מנת להקל על העסקים ולשפר את היעילות בשירותי המיסוי בישראל.

חברות במשק טכנולוגיה רשות המסים הטבות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}