י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אלפים ליוו

סמ"ר עמית פרידמן הי"ד הובא למנוחות: "החיוך הגדול שלך יהיה בכל פינה"

אלפים הגיעו היום להלוויתו של לוחם חטיבת הנח"ל סמ"ר עמית פרידמן הי"ד. אחיו ספד: "אתה הגאווה שלי, מבטיח לך שננציח אותך בכל דרך אפשרית"

סמ"ר עמית פרידמן הי"ד הובא למנוחות: "החיוך הגדול שלך יהיה בכל פינה"
עמית פרידמן הי"ד צילום: דובר צה"ל

אלפים הגיעו היום (רביעי) לחלוק כבוד אחרון לסמ״ר עמית פרידמן, בן 19 מאור יהודה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח״ל, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. 

אביו, אסף פרידמן, מנהל ועדת החוץ וביטחון של הכנסת, ספד: "איך בכלל נפרדים? זה עדיין לא נתפס ולא הגיוני. לפני רגע היינו יחד, עוד חייכת וצחקת איתנו. רק לפני כמה ימים חגגנו בר מצווה ליובי, זכינו להיות איתך, לחגוג איתך, להרגיש את האהבה. ילד יקר שלנו, מי שתמיד היה שם. כמה שכולם אהבו אותך ואת החיוך המיוחד שלך, אופטימיות בלתי נגמרת. לא משנה כמה היה קשה, לא לקחת שום דבר כמובן מאליו. הפעם אין לנו הסבר עמיתי. ידעת תמיד להסתדר וידעת בדיוק מה אתה רוצה. אף פעם לא התלוננת. החיים שלך אחרי הצבא היו מתוכננים היטב". 

רועי, אחיו של עמית, ספד בבכי: "אחי הקטן, רק לפני שבוע עמדנו אחד ליד השני והקראנו ליובי ברכה לבר מצווה. היום אני עומד, אתה שוכב. אני מקריא ואתה שותק. אתה הגאווה שלי, מבטיח לך שננציח אותך בכל דרך אפשרית. החיוך הגדול שלך יהיה בכל פינה. כשנכנסת בפעם הראשונה לעזה, שיחקתי אותה חזק, אבל בשנייה הראשונה שניתקת את הטלפון התפרקתי כמו שמעולם לא התפרקתי. התפרקתי כי פחדתי שלא תחזור. אני אוהב אותך המון. תשמור עלינו מלמעלה".

חברו של עמית, יונתן אבן צור, ספד: "אח שלנו, אהוב שלנו. כמה צחקנו על הנושא הזה. דיברנו על זה שיש על אור יהודה מלאך ששומר. כולם נכנסים ויוצאים לעזה, ואין אף שריטה, והנה האסון הכי נורא קרה. אתה הלב והנשמה הכי גדולים שיצא לנו להכיר. דווקא בך זה פגע. כמות החוויות שיש לנו הן בלתי נתפסות. לא מאמינים שלא נשמע יותר את הצחוק שלך. כל מי שהכיר אותך, הכיר את החיוך המדבק שלך. כמה טוב עשית לנו, אנחנו אוהבים אותך בכל נשימה שלנו". 

נציג צה"ל תת אלוף במיל' אילן הררי הקריא את דבריו של מפקדו של עמית שנלחם בעזה: "עמית, נכנסת לפני כחודש לפקד על המחלקה הפיקודית, וכבר ביום הראשון שהגעת למחלקה, בלי לשבת איתך אפילו לשיחת חפיפה, אלא רק בלראות אותך, ידעתי שהגיע אליי מפקד שהחיילים הולכים להתחבר אליך בשנייה. ובאמת, כך היה".

"עמית, בשבוע שעבר ביום רביעי ישבתי איתך כדי לשמוע איך התחיל התפקיד, ואמרת לי שלא חשבת שתתחבר כל כך מהר לחיילים, ושפה טוב לך, ואני יכול להגיד לך כי מי שמוביל את המחלקה הזאת כמעט שנה שהחיילים באמת התחברו אליך, מהיום הראשון היית עבורם דמות להערצה, מהרגע הראשון שפגשו אותך מפקד מוביל וכריזמטי שסוחף אחריו את פקודיו. עמית, גם ברגעים האחרונים שלך למדנו מהו לוחם מפקד אמיץ, שחותר למגע בעל ערכים גבוהים ופשוט דמות להרצאה".

עמית פרידמן הי"ד חטיבת הנח"ל אור יהודה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}