י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ברמה של 4.5%

בפעם החמישית: הנגיד הותיר את הריבית ללא שינוי

הריבית נותרה ללא שינוי, על רקע העלייה באינפלציה וחוסר הוודאות הכלכלית נוכח המלחמה. כך קבעה הוועדה המוניטארית של בנק ישראל בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון. ההערכות הן שריבית בנק ישראל תופחת אולי פעם אחת עד סוף שנת 2024

בפעם החמישית: הנגיד הותיר את הריבית ללא שינוי
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפעם החמישית ברציפות נגיד בנק ישראל הותיר היום (רביעי) את הריבית ברמה של 4.5%. בארבעת העדכונים האחרונים, בחודשי פברואר, אפריל, מאי ויולי, נשארה הריבית ללא שינוי. זאת, בעקבות העלייה באינפלציה וחוסר הוודאות הכלכלית נוכח המלחמה.

בינואר האחרון בנק ישראל הוריד את הריבית ב-0.25% - הפחתה ראשונה שלה זה כארבע שנים ממשבר הקורונה. הוועדה נימקה אז את ההחלטה: "על רקע המלחמה, מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית".

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מסרה אתמול לגבי מתקפת המנע הישראלית על חיזבאללה בתחילת השבוע. "חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה במהלך סוף השבוע מסמלים הסלמה, על אף שהמחיר הכלכלי והאנושי שלהן מוכל ונכלל בתרחיש הבסיס שלנו. אנחנו מוסיפים להניח שהמתיחות הנמשכת לא תסלים למלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה ולא תתרחב לחזית האיראנית, ובכך ההשלכה השלילית המיידית על דירוג האשראי באזור נותרת מוגבלת".

ההערכות הן שריבית בנק ישראל תופחת אולי פעם אחת עד סוף שנת 2024 או לכל המאוחר ברביע הראשון של שנת 2025, ברבע אחוז לשיעור של 4.25%. בשנה הבאה צפויות לפי שעה עוד הורדות ריבית, ייתכן שעד לשיעור של 3.5%.

בהודעה שפורסמה על החלטת הנגיד נאמר: "על רקע המשך הלחימה, מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית. תוואי הריבית ייקבע בהתאם להתכנסות האינפלציה ליעדה, המשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית והמדיניות הפיסקלית".

ריבית בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}