י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
אחרי 327 ימים

בשיירת ענק: פרחאן קאדי שחולץ מהרצועה שב לביתו

יממה לאחר שחולץ ממנהרה בדרום רצועת עזה, שב לביתו בנגב פרחאן קאדי. שיירה ליוותה אותו אל מאהל המבקרים, 327 ימים אחרי שנלקח לשבי חמאס בבוקר הטבח

בשיירת ענק: פרחאן קאדי שחולץ מהרצועה שב לביתו
חילוץ פרחאן אל-קאדי צילום: דובר צה"ל

פרחאן קאדי, שחולץ אתמול ממנהרת חמאס בדרום הרצועה, שוחרר מבית החולים סורוקה בבאר שבע, והגיע לביתו בנגב שם חיכו לו בני משפחתו לאחר עשרה חודשים. קאדי, בן 52 ואב ל-11 ילדים, נחטף ב-7 באוקטובר מאזור קיבוץ מגן שבעוטף עזה, שם עבד כשומר בבית האריזה. "אין לנו חיים בלי אבא, היה לנו קשה בלעדיו", סיפר בנו סאלח ל-Ynet. "החזרה שלו אלינו הייתה ההפתעה הכי משמחת בכל החיים", הוסיף הבן.

שיירת רכבים ליוותה את אביו אל מאהל המבקרים שהוכן עבורו. "הוא חזר אלינו בחיים, למרות שהיו לנו חששות שהוא לא יחבק אותנו שוב. אני מרגיש שנולדתי מחדש. עכשיו נעשה חיים, ונחזיר לאבא את השמחה וההרגשה הטובה שהוא איבד במשך חודשים" אמר.

אחיינו של פרחאן סיפר לווינט כי "הופתעתי מאוד כשחזר ולא האמנתי עד שחיבקתי אותו. האמת לא צפיתי שהוא יחזור בחיים. כל התושבים מרגישים שפרחאן כמו הבן שלהם. הוא אדם שתמיד עוזר לאחרים ולא פוגע באף אדם. אני בטוח שהוא מוכן להציל חיי אנשים ולהקריב את חייו למענם".

חאתם קאדי, אחיו של פרחאן, אמר הבוקר בריאיון ל-ynet כי אחיו סיפר על התנאים הקשים בשבי: "כלאו אותו בחושך. הוא לא ידע מתי יום ומתי לילה. הוא קם לתחייה מחדש". האח סיפר כי שהה בית החולים סורוקה לצד אחיו כל הלילה. לדבריו, גם העובדה שהוא דובר ערבית לא עזרה לו. "אם זה היה עוזר, הוא היה יוצא בפעימות הראשונות. התייחסו אליו כאל ישראלי".

 

פרחאן קאדי מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}